Forbes Israel Logo

ארגונים חברתיים לסיעות: "הקימו ממשלה קטנה בת 18 שרים"

כשהמגעים להקמת ממשלה מעלים הילוך: יזמו מספר תנועות חברתיות קמפיין ובראשו מכתב מטעם מובילי דעה ובו הם קוראים לראשי הסיעות הפוטנציאליות לישיבה בקואליציה להתחייב לפעול ולהביא ל-"ממשלה קטנה ויעילה".

לאחר שפורסם בפורבס על תגובות הפוליטיקאים להתחייבות לפעול לממשלה צרה ויעילה, ניסחו הארגונים החברתיים לפני זמן קצר מכתב עליו חתומים אנשי ציבור, בין היתר ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק, מייסד ושותף צ'ק פוינט מריוס נכט, איש העסקים דוד פתאל, רו"ח יורם טיץ והאמנים אוהד נהרין, מיכה שטרית ונורמן עיסא.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במכתב ששלחה תנועת עורו, יחד עם התנועה לאיכות השלטון וארגון מתפקדים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן דורשים הארגונים החברתיים כי מספר השרים בממשלה שתקום לא יעלה על 18. מכתבים דומים נשלחו גם ליו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת "הבית היהודי" נפתלי בנט, יו"ר "התנועה" ציפי לבני ויו"ר "קדימה" שאול מופז.

שרי הממשלה היוצאת | צילום: מרק ישראל סלם

בפנייה לראש הממשלה נכתב: "הממשלה האחרונה בראשותך הייתה אחת הממשלות הגדולות בעולם. העלות הישירה של החזקתם של 36 שרים וסגניהם עמדה על כ-111 מליון שקל בשנה, עלייה של כמעט 100 מליון שקל בהשוואה לשנת 2006. ברור לנו כי נאלצת להוציא כספים אלו כאתנן פוליטי למען שלמות הקואליציה אך הוצאה זו מקוממת במיוחד לאור הגרעון המצטבר בה מצויה מדינת ישראל בימים אלו".

פנייה נוספת ומורחבת נשלחה ליאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", אשר התחייב לנושא עוד לפני תוצאות הבחירות: "אנו מעריכים את קריאתך והתחייבותך כי בממשלה בה תהיו שותפים לא יהיו שרים בלי תיקים"

התנועות החברתיות קוראות לראשי הסיעות הגדולות "לעמוד בלחצים השונים מצד מפלגות שונות להגדיל את מספר השרים ולקבוע בהסכם הקואליציוני מתווה לשינוי שיטת הממשל וכצעד ראשון להוכחת רצינות להגביל את מספר השרים ל-18".

המכתב נשלח על רקע הצהרות האוצר על צפי לשנה כלכלית קשה ולאור נתוני הגירעון בתקציב. "גם אם באופן סמלי" אומרים בתנועת "עורו", "על הממשלה לתת דוגמא ציבורית ולצמצם את הוצאותיה באופן חד, בוודאי בשנה כזאת בה יקוצץ תקציב במדינה". עוד מוסיפים בתנועה כי "המהלך הוא חלק מהרצון לרתום את הציבור למעורבות חברתית גם ביום שלאחר הבחירות. על הציבור הישראלי להבין כי הצבעה בבחירות היא רק שלב אחד בדרך לסדר אזרחי חדש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.