Forbes Israel Logo

ארדואן ניצח בבחירות המקומיות: "יום חתונתה של טורקיה החדשה"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז על ניצחון מפלגת "הפיתוח והקדמה" בבחירות המקומיות במדינה. הבחירות הפכו למשאל עם על שלטונו של ארדואן, לאור שורה של חשדות בשחיתות שעמדו נגדו. ארדואן אמר כי "ייכנס למאורה" של אויביו, שהאשימו אותו בשחיתות. "הם ישלמו על זה", אמר.

ארדואן דיבר עם אלפי תומכיו ממרפסת במטה מפלגתו, זמן שתוצאות מוקדמות הראו שמפלגתו זכתה לכ-44% תמיכה. מפלגת האופוזיציה לעומת זאת, קיבלה רק כ-29% תמיכה. על פי התוצאות מפלגתו של ארדואן ניצחה בתי הערים החשובות הביותר: הבירה אנקרה ואיסטנבול.

ארדואן האשים איש דת מוסלמי החי בארצות הברית שהיה בן בריתו, בכך שפצח המתקפת השמצות ונעזר באנשי משטרה כדי לפברק תיק האשמות בשחיתות נגד ראש הממשלה. בתגובה, סילק ארדואן אלפי שוטרים מהמשטרה. איש הדת, פטוללה גולן, הכחיש כל קשר להדלפה או לפרשת השחיתות.

מנצח למרות הכל. תומכי ארדואן חוגגים | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר המשבר במדינה הגיע לשיא לאחר שישיבה ביחונית סודית הודלפה ליוטיוב ובתגובה הורה ארדואן לחסום את האתר. עוד קודם לכן הורה ראש הממשלה לחסום את טוויטר בשל פרסומים נגדו. "זהו יום חתונתה של טוקרקיה החדשה", אמר ארדואן. "זהו ניצחון עבור טורקיה החדשה, 77 מיליון בני אדם מאוחדים כמו אחים".

על חגיגת הדמוקרטיה הטורקית, שנראתה היטב בחוצות הערים, העיבו אתמול שתי תקריות של חילופי אש בשתי עיירות במחוזות האתאי ואורפה. בסה"כ, דווח על 10 הרוגים בתקריות אלה.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.