Forbes Israel Logo

ארה"ב: 5 מיליון דולר למידע על מפרי הסנקציות נגד איראן

ארצות הברית החריפה הלילה (בין שלישי לרביעי) את אכיפת הסנקציות על איראן, והוסיפה שמונה חברות סיניות, חברה מדובאי ושני מנהלים מדובאי לרשימה השחורה של גופים, חברות ואינדיבדואלים שהפרו את ההגבלות על מסחר בנשק, נפט והעברות בנקאיות עם הרפובליקה האיסלאמית – כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, בהודעה משותפת של מחלקות האוצר, המדינה והמשפטים של ארה"ב, הממשל האמריקאי גם הציע פרס בסך חמישה מיליון דולר לכל מי שימסור מידע שיוביל למעצר או הרשעה של לי פאנגווי, איש עסקים סיני המוכר גם כקארל לי, אשר הוכנס בעבר לרשימה השחורה ומואשם בסחר בנשק עם איראן.

מתקן גרעין ברפובליקה האיסלאמית. "נמנע מאיראן השגת נשק גרעיני" | צילום: רויטרס

בהודעה נאמר כי פאנגווי הוא הבעלים של שמונה החברות הסיניות שהוכנסו הלילה לרשימה, וכי הוא הואשם בעבר במגוון רחב של עבירות פדרליות, בהן קשירת קשר לביצוע הלבנת הון, הונאת בנק והונאה באמצעות תקשורת אלקטרונית.

מדובר באכיפה המשמעותית הראשונה של הסנקציות על איראן מצד ארצות הברית מזה כשלושה חודשים. "מטרת הסנקציות הללו היא להרתיע מהתחמקויות עתידיות מסנקציות ולמנוע מאיראן השגת טכנולוגיה רגישה, בזמן שאנו מנהלים משא ומתן לעבר פיתרון מקיף שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני", נאמר בהודעת משרד האוצר האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן