Forbes Israel Logo

ארץ לעולם לא: הטבלה החושפת את האבסורד של האיחוד האירופי

בעת שהבנקאים הגדולים של גרמניה, צרפת ושאר אירופה ממשיכים להגיב לצדדים, קדימה ואחורה על מנת להציל את החור השחור הענק שנקרא האיחוד הכלכלי של אירופה, שווה להציץ ולראות באיזה עוף מוזר עצום וקיומי הוא שהן מנסות לשמר. גיוון אמור להיות דבר בריא בטבע. באיחודים כלכליים, זה דבר איום ונורא. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושריה נראים מחוייבים באופן הולך וגובר לשמירת גוש היורו בחיים, אבל ההיסטוריה איננה לצידם: האיחוד האירופי פשוט לא נבנה לסוג כזה של לחצים.

הטבלה של ג'יי.פי מורגן בתמונה למטה מזדקרים לעין בבולטות ההבדלים בין המדינות המרכיבות את האיחוד הלכלי האירופי. הן, למעשה, שונות האחת מרעותה יותר מכל איחוד כספי או כלכלי שנוכל לדמיין, כולל איחודים היפותטיים מופרכים דוגמת "כל המדינות ששמן מתחיל ב-מ'", או כל המדינות שמצויות 5 מעלות מצפון לקו המשווה – "איחוד" הכולל בין היתר את ברזיל, קמרון, ניגריה ומלזיה, כולן בהרמוניה כלכלית זו עם זו. לאיחוד הזה לפחות יהיה חורף נוח; ואם לא, נוכל לראות גם את האימפריה העותומנית – איחוד היפותטי נוסף, הפעם ממרתפי ההיסטוריה – כדי להבין איך גושי-איחוד הרמוניים באמת נראים.

הטבלה מודדת את גיוון התפוצה באיחודים אמיתיים והיפותטיים: "תפוצה" מודדת את סטיית התקן של גורמים תלויי-מדינה בכל איחוד. הגורמים כוללים למעלה מ-100 מאפיינים כלכליים, חברתיים ופוליטיים. מספר המדינות בכל איחוד כזה מופיע בסוגריים, בעוד ציר הגובה מודד את שיעור השוני בקרב מרכיבי האיחודים.

לחצו על הטבלה כדי להגדילה:

טבלת תפוצת השוני בין מדינות באיחודים שונים | הדמיה: ג'יי.פי מורגן

ה'איחודים' (ממשיים והיפותטיים) המופיעים בטבלה – מימין לשמאל:

המדינות המרכזיות באיחוד הכלכלי האירופי (12)

מדינות המתחילות באות מ' (14)

כל המדינות המצויות 5 מעלות צפונית לקו המשווה (12)

ה'נמרים' המזרח-אסיאתיים (6)

דרום ומזרח אפריקה (15)

האימפריה העות'ומנית [שחזור] בסביבות שנת 1800 (25)

צפון אירופה, כולל סקנדינביה (11)

הרפובליקות הסובייטיות של ברית המועצות [שחזור] (12)

מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (6)

מרכז אמריקה (8)

בריטניה ושלוחותיה דוברות האנגלית (6)

כלכלות השוק של אמריקה הלטינית (6)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.