חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

באיחוד האמירויות מציגים: סוכנות החלל הערבית הראשונה

איחוד האמירויות הערביות הודיעו היום (ד') על הקמת סוכנות חלל חדשה, הראשונה מתוצרת ערבית, במטרה לשלוח חללית קטנה ובלתי מאוישת למאדים, עד שנת 2021. כך פורסם היום בסוכנויות הידיעות.

"באמירויות נכנסו למירוץ החלל עם הפרויקט החדש לשיגור חללית קטנה (גשושית) במשימה הערבית הראשונה בכוכב אחר", נאמר בהצהרה הממלכתית באיחוד. עוד הוסיפו בהצהרה כי לשם הפרויקט המדעי החדש, תוקם לראשונה סוכנות החלל של איחוד האמירויות הערביות. "בחרנו במירוץ האגדי להגעה לכוכב מאדים כי מירוצים שכאלו מעניקים לנו השראה ומוטיבציה", אמר סגן נשיא האיחוד ושליט דובאי, השיח מוחמד בין ראשיד אל-מאקטום.

גם באמירויות רוצים לחקור את המאדים| צילום: רויטרס

בהצהרה נאמר שההשקעה של האיחוד, העשיר בנפט, בטכנולוגיית החלל עומדת עדה כה על למעלה מ5.44 מיליארד דולרים. יש כבר ברשותה של המדינה לווין תקשורת שמעביר חומרה ושידורי טלוויזיה, תקשורת סלולארית ומיפוי של כדור הארץ.

סוכנות החלל החדשה תתאם בין טכנולוגיות החלל השונות ותפקח על המשימה המדעית שתיקח תשעה חודשים כדי לעשות את המסע למאדים. איחוד האמירויות, שהוקמה ב-1971 עם איחודן של שבע אמירויות שונות, תהפוך למדינה התשיעית בעולם שיש ברשותה תוכנית חלל לחקירת הכוכב האדום.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן