Forbes Israel Logo

בגלל קריסת כיל והחברה לישראל: עידן עופר הפסיד 1.66 מיליארד שקל

עידן עופר יעדיף לשכוח את יום המסחר של ה-30 ביולי שנפתח עם הודעתה של חברת האשלג הרוסית על פירוק הקרטל של יצרניות האשלג העולמיות ונסגר עם מינוס כואב ובלתי נתפס של 1.66 מיליארד שקל בשווי אחזקותיו בחברה לישראל.

יצרנית האשלג הגדולה בעולם, חברת אורלקלי הרוסית הודיעה אתמול כי היא פורשת מקרטל האשלג הרוסי BPC וכי בכוונתה לשווק אשלג באופן עצמאי. החלטתה של אורלקלי עשויה להביא לצניחה של 20%-25% במחירי האשלג בעולם ל-300 דולר לטון, זאת לעומת 400 דולר לטון כיום. בעקבות ההודעה, קרסו מניות החברה לישראל וכיל ב-20.2% ו-18% בהתאמה.

הצניחה של החברה לישראל בשליטתו של עופר (51%) פגעה קשות גם בבעלי המניות האחרים שכן 20.2% משמעותם מחיקה של 3.2 מיליארד שקל משוויה של המניה. כך למשל בנק לאומי שמחזיק ב-18% ממניות החברה איבד אתמול כ-580 מיליון שקל מהשקעתו.


צילום: רויטרס

עופר, שעמד בראש מדד הטייקונים שנמדד על פי שווי האחזקה במניה העיקרית של בעל השליטה נופל עתה למקום ה-3 וזאת בתוך חודש וחצי בלבד. כזכור, ב-17 ביוני, הודיע האוצר על הקמת ועדת ששינסקי 2 אז הפסיד עופר יותר מחצי מיליארד שקל ונפל למקום השני. עזריאלי במקום הראשון ותשובה במקום השני מדורגים מעליו בפער של יותר ממיליארד שקל בשווי האחזקה.

אחרי עופר ברשימת המפסידים היומיים ובפער בלתי נתפס יצב לב לבייב שידע ימים לא קלים לאחר גניבת יהלומים שהיו בבעלותו בתצוגה שנערכה בקאן. לבייב רושם הפסד יומי של 20 מיליון שקל לאחר שאפריקה ישראל נופלת ב-3.7%.

מנגד, דוד עזריאלי ניצב בראש רשימת המנצחים היומיים עם רווח של 130 מיליון שקל על הנייר כאשר שאול אלוביץ ניצב אחריו עם רווח יומי של 106 מיליון שקל.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.