Forbes Israel Logo

בהתאם למגמה העולמית: המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים על רקע המגמה השלילית ברחבי העולם והמשך הירידות במחירי הנפט. בבורסות אירופה מתנהל המסחר בירידות חדות על רקע המשך החשש מתוצאות הבחירות הכלליות ביוון, כמו גם על רקע הודעת  הבנק העולמי אשר עדכן היום את תחזית הצמיחה העולמית שלו כלפי מטה, כשהמשך הירידה במחירי הנפט סומנה כסיבה העיקרית לכך. גם בבורסה בניו יורק נרשמות ירידות שערים, על רקע פרסום נתון המכירות הקמעונאיות במדינה אשר ירד ב-0.9%, בניגוד לתחזיות המוקדמות אשר העריכו כי הוא דווקא יטפס קלות.

כל אלו, כאמור, השפיעו גם על המסחר בתל אביב אשר ננעל במגמה שלילית. מדד ת"א 25 ירד ב-0.6%, מדד ת"א 100 נחלש ב-1% ומדד הבנקים נחלש ב-0.1%. מדד התקשורת התחזק ב-1.1%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.1% ומדד הנפט והגז איבד 1.1% מערכו.

חברות הסלולר עדיין לא מצליחות להתאושש, לאחר שאתמול צנחו המניות על רקע מלחמת המחירים ביניהן, שהגיעה לשיא בשבעות האחרונים. גם היום המשיכו המניות לצנוח, כשמניית חברת סלקום ירדה ב-4.5% ומניית חברת פרטנר איבדה 4.1% מערכה.


הבורסה בתל אביב

בגזרת מטבע החוץ, הדולר ירד היום ב-0.9% לעבר 3.94 שקלים. במט"ח 24 אומרו הבוקר כי "לאחר סיום תקופות החגים האזרחיים הדולר הוביל פריצה מעלה ממגמת דשדוש אגרסיבית שליוותה אותו. ביממה האחרונה ניתן לזהות מגמות התייצבות של הדולר על 3.94 ו-3.95 וקיים קושי ליציאה מעלה מהחסם הפסיכולוגי של נקודות אלו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.