חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בהתאם לתחזיות: מדד המחירים לצרכן בחודש פברואר ירד כצפוי ב-0.3%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה את מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר 2016, ממנו עולה כי המדד ירד ב-0.3% בהשוואה לינואר 2016. זאת בהתאם להערכות המוקדמות במשק. בנוסף מעריכים האנליסטים כי בנק ישראל לא צפוי להוריד את שיעור הריבית בחודש הבא. 

למרות שמדד המחירים תואם את הציפיות במשק, ההערכות הן ששיעור האינפלציה יהיה נמוך מאוד משיעור היעד 1%-3%, והצפי הוא כי הוא יעמוד על 0.3% בלבד.

מתחילת השנה ירד המדד הכללי ב-0.8% וב-12 החודשים האחרונים ירד המדד הכללי ב-0.2%. עליות משמעותיות נרשמו בפירות טריים, שהתייקרו ב-9.1%. ירידות נרשמו במיוחד במחירי הירקות הטריים שהוזלו ב-7.8%, הלבשה והנעלה ב-3.9% ותחבורה ותקשורת ב-1% כל אחד.

מתחילת השנה ירד המדד הכללי ב-0.8% | צילום: thinkstock

בנוסף לכך, מציינים בלמ"ס כי מחירי הדירות עלו ב-0.6% בחודשים דצמבר 2015 – ינואר 2016, לעומת החודשים נובמבר 2015 – דצמבר 2015, כאשר אלו לא נכנסו לחישוב המדד.

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מגיבים לפרסום המדד. אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי ציין כי "למרות המדד הנמוך ולמרות הורדת הריבית באירופה השבוע אנו ממשיכים להאמין כי בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בתקופה הקרובה לאור החשש מהאצת עליית מחירי הנדל"ן ולאור העבודה שאין בעיית אשראי במשק, לא לחברות ולא ללקוחות הפרטיים. צריך לזכור שברקע עדיין צפויות עוד העלאות ריבית בארה"ב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן