Forbes Israel Logo

ביבי עובר את אובמה: הונו של ראש הממשלה מוערך ביותר מ-10 מיליון דולר – של נשיא ארה"ב בעד-7 מיליון

שווי הנכסים הכולל של נשיא ארצות הברית ברק אובמה עומד על 7 מיליון דולר, כ־26.6 מיליון שקל. הצהרת ההון הרשמית שלו פורסמה באמצע מאי והיא זמינה לכל מי שחפץ לבחון אותה מקרוב. מקור רוב ההון של אובמה, 5 מיליון דולר, הינו מחסכונות והוא מושקע בקרנות אג"ח אמריקאיות. מעבר לכך, מאז שהחל לעלות בזירה הפוליטית הארצית, זינקו הכנסותיו משני ספריו, שיצאו ב־1995 וב־2006. הספרים, שהפכו לרבי מכר, הכניסו לכיסו כמה מיליוני דולרים בין שנת 2000 ועד היום.

לדירוג המלא: הפוליטיקאים העשירים בישראל

לכל העדכונים, הדירוגים והכתבות – עשו לנו לייק בפייסבוק

ובארץ? נבחרי הציבור אמנם מחויבים להגיש את הצהרות ההון שלהם, אך כאמור – אין חובה לפרסמן. יותר מזה, אין נורמה שמאלצת אותם לחשוף את הנתונים. זהו המצב גם במקרה של ראש הממשלה. וכך, בזמן שדוח הבריאות שלו מפורסם בציבור על פי חוק, וכך גם הוצאות מעון המגורים – ההון שצבר האיש שמחזיק בתפקיד החשוב במדינה אינו מוצג לציבור, מה שמקשה "לעלות" על אינטרסים נסתרים, במקרה שאלה קיימים.


נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

על פי הערכת פורבס, הונו של נתניהו עומד על 42 מיליון שקל, והוא מדורג רביעי בטבלת הפוליטיקאים העשירים בישראל, זאת לאחר שיאיר שמיר ומאיר שטרית פרשו מהחיים הפוליטיים. נתניהו לא התעשר מעבודתו בזירה הציבורית, בה הוא מכהן עם הפסקה קצרה כבר יותר מ־30 שנה. להפסקה קצרה זאת צריך להצמיד כוכבית; לאחר שהפסיד בבחירות 1999 לאהוד ברק פרש נתניהו מהחיים הפוליטיים, ובזמן שהיה אזרח מודאג, דאג גם לעשות לביתו. כפי שפרסמנו בדירוגים הקודמים, נתניהו ניצל את השנתיים הללו כדי לעבוד כיועץ אסטרטגי וכמרצה מבוקש. כך למשל, הרוויח על פי ההערכות כ־120 אלף דולר על 15 פגישות אותן ערך עבור חברת אלקטריק פיול. בין היתר ערך שידוך עסקי בין חברה זו לבין תאגיד וול מארט. בנוסף, הוא גם היה יועץ של חברת ההייטק BATM. משתי החברות הללו קיבל, לצד שכר משמעותי, גם אופציות. אנחנו מעריכים את סך התמלוגים הללו ב־2.5 מיליון דולר.

תמורת הרצאות רבות שהעביר צבר נתניהו כ־5 מיליון שקל לפחות.
לנתניהו שני בתים. הבית בקיסריה שווה, על פי ההערכות, כ־16 מיליון שקל. הבית שברשות המשפחה בשכונת רחביה בירושלים שווה כ־8 מיליון שקל. נתניהו זכה גם לקבל חלק משמעותי מירושת אביו (3 מיליון שקל) וברשותו גם תיק מניות (שמנוהל בנאמנות). לבסוף, כפי שנכתב בדוח מבקר המדינה שפורסם לפני הבחירות, ראש הממשלה כמעט ואינו מוציא שקל מכיסו והמדינה מכסה את רוב הוצאותיו – מה שאומר כי כהונתו כראש הממשלה במשך שש השנים האחרונות, ודאי מעשירה עוד יותר את חשבון הבנק שלו.

—————————-
נתניהו סירב להגיב לדברים ובחר שלא לחשוף את הצהרת הונו הרשמית.


הפרויקט המלא מתפרסם בגיליון יוני של מגזין פורבס

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.