Forbes Israel Logo

ביג לייק: פייסבוק מכה את התחזיות לרבעון הרביעי

פייסבוק ניפקה עוד רבעון יוצא דופן, בעיקר בזכות הפרסום במובייל שהיווה מנוע צמיחה משמעותי שמשך משתמשים רבים לאפליקציות הסלולריות שלה. החברה דיווחה על ההכנסות ברבעון 4 אתמול (ד') והכתה את הערכות האנליסטים עם עלייה של יותר מ-2%.

ההכנסות ברבעון, שהסתיים ב-31 לדצמבר, עלו ב-51% ל-8.81 מיליארד דולר לעומת 5.84 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווחי שיא לחברה וזוהי הפעם השביעית ברציפות ששיא זה נשבר במהלך רבעון, בעיקר בזכות מכירות פרסומות הווידאו, כולל אלו שבאינסטגרם. ההכנסות מפרסום במובייל היוו 84% ממכירות הפרסומות ברבעון החולף, לעומת 80% בהשוואה לרבעון הקודם אשתקד. המכירות השנתיות צפויות להגיע לסכום של 33.76 מילארד דולר, מה שיהפוך את פייסבוק למוכרת המודעות השנייה בגודלה, אחרי גוגל. על פי eMarketer, כל משתמש בעולם צפוי להניב לפייסבוק סכום של 18.25 דולר בשנה.

מארק צוקרברג. רוצה להמשיך ולחבר את העולם | צילום: Flicker

"הייתה לנו רבעון חזק שסיים שנה חזקה עבורנו", אמרה מנהלת התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג לפורבס לאחר פרסום הנתונים. "עסקים רבים מפנים משאבים למובייל והם עושים זאת דרך פייסבוק ואינסטגרם. זה מסביר את הצמיחה שלנו לאחרונה ומהווה הזדמנות לעתיד. נמשיך לעזור לעסקים להגיע לצרכנים עם המסר הנכון, בזמן הנכון", הוסיפה סנדברג.

מספר המשתמשים בחודש ברשת החברתית עלה גם כן, בשיעור של 17% ל-1.86 מיליארד. לשירותי המסרים של פייסבוק, וואטסאפ ומסנג'ר, יש למעלה ממיליארד משתמשים בחודש ובאינסטגרם משתמשים יותר מ-600 מיליון איש בחודש.
"הייתה לנו שנה מצוינת בכל הנוגע לחדשנות", אמרה סנדברג. "Instagram Stories היא דוגמה מצוינת לכך". סנדברג הוסיםה שברבעון האחרון, נוספו יותר משתמשים לפייסבוק מאשר כל רבעון אחר בהיסטוריה.

החברה מתמקדת במה שהמנכ"ל, מארק צוקרברג, מכנה "אסטרטגיית הווידאו". פייסבוק ממשיכה לקדם את שירות ה-live שלה ואת כלי ה-360 שלה כדי למשוך קהל צעיר יותר ולהתחרות באפליקציות כמו סנאפצ'ט על זמן המסך של בני דור המילניום. משתמשי פייסבוק צרכו 8 מיליארד סרטוני וידאו ביום בשנה החולפת. השקעתה ארוכת הטווח של פייסבוק בטכנולוגיות מציאות מדומה (VR) כמו רכישתה של Oculus VR תמורת 2 מיליארד דולר, צפויה להניב רווחים משמעותיים לפייסבוק בהמשך הדרך. צוקרברג גם תיאר את תחום האינטליגנציה המלאכותית (AI) כתחום מפתח להשקעות עתידיות, לא רק בהתאמת תוכן למשתמשים, אלא גם במניעת הפצה של תוכן אלים ופוגעני.

"אני מאוד ממוקד בצמצום טווח הזמן בו החברה תסיר תוכן פוגעני", אמר צוקרברג. "הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא ליצור מערכות AI שיצפו בסרטונים ויבינו אם הוא בעייתי ויש להסיר אותו".

עוד מסר צוקרברג כי, "המשימה שלנו לחבר את העולם חשובה יותר מאי פעם. החברה הצליחה מאוד ב-2016, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.