Forbes Israel Logo

ביד רמה: אנגלה מרקל היא האישה החזקה בעולם בשנת 2014

פורבס מפרסמת את רשימת 100 הנשים המשפיעות בעולם לשנת 2014. אל הרשימה היוקרתית שנקבעה לפי חשיפה תקשורתית, הון, ומידת ההשפעה בזירה הגלובלית, נכנסו השנה 9 ראשי מדינות המובילות ביחד כ-641 מיליון אזרחים ותמ"ג משותף של 11.1 טריליון דולר. בראשן עומדת קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, המדורגת כאשה החזקה בעולם. כמו כן ניתן למצוא בין השמות 28 מנכ"ליות המנהלות רווחים שנתיים של 1.7 טריליון דולר, ו-13 מיליארדריות עם הון משותף של 81 מיליארד דולר.

רוב הנשים שהגיעו אל פסגת הרשימה הן דמויות שכבר כיכבו בה בעבר, אך השנה התווספו כמה נשים חדשות: הראשונה היא כמובן ג'נט יילן, יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב שהחליפה השנה את בן ברננקי שסיים את תפקידו. יילן נכנסה היישר אל המקום בשני ברשימה. גם עמיתתה הרוסיה של יילן, אלווירה נביולינה נכנסה אל הרשימה היוקרתית. לעומת השמות החדשים, כמה מהנשים ברשימה חותמות עשור של השתתפות בה – ביניהן מלינדה גייטס, הילרי קלינטון ואופרה ווינפרי.

חלק מן הנשים ברשימה השיגו את כרטיס הכניסה בשל הונן, חלק בשל עמדות הכוח שלהן, אך לא מעט הגיעו אל המעמד המכובד בזכות היותן ראשונות ופורצות דרך. כך למשל מרי בארה שרשמה היסטוריה כמנכ"לית הראשונה של ג'נרל מוטורס, או חתנית פרס נובל אלן ג'ונסון סירלף, נשיאת ליבריה והאישה הראשונה העומדת בראש מדינה אפריקאית.

ואם כבר הזכרנו את אפריקה, נציין שמבחינה גיאוגרפית, יותר ממחצית מנשות הרשימה הן אמריקאיות, 23 נשים הן אסיאתיות, 4 אירופאיות ו-5 נשים מן המזרח התיכון – אף אחת מהן לא ישראלית.

האישה הצעירה ביותר ברשימה היא ליידי גאגא בת ה-28, הנמצאת במקום ה-67. לעומת זאת הנציגה המבוגרת ביותר היא לא אחרת מאשר כבוד המלכה אליזבת השנייה בת ה-88, אשר תופסת את המקום ה-35.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.