Forbes Israel Logo
ביל ומלינדה גייטס | צילום: Suzie Katz, Flickr
ביל ומלינדה גייטס | צילום: Suzie Katz, Flickr

יחסים מחוץ לנישואים וחברות עם אפשטיין: מה באמת גרם לגירושי גייטס?

מקורבים לביל ומלינדה גייטס טוענים כי הסיבות לפירוק החבילה הרבה יותר חמורות ממה שנחשף בהתחלה, וכוללות בין היתר רומן עם עובדת מיקרוסופט. דוברו של גייטס: "שמועות מרושעות"

ביל גייטס הולך ומסתבך: מאז שבני הזוג ביל ומלינדה גייטס הודיעו על גירושיהם בתחילת החודש, החלו כלי התקשורת לבלוש ולפשפש בהיסטוריה הזוגית של השניים, ולנסות ולהבין מה באמת גרם לפירוק החבילה. על פי פרסומים שעלו בכלי תקשורת שונים בעת האחרונה, נראה כי הסיבות הולכות ומתבהרות.

גייטס, מייסד מיקרוסופט, נתפס בעיני התקשורת כדמות 'נקייה' באופן יחסי, גאון ביישן למדי, המתהדר בעשייה פילנתרופית וחברתית עשירה לאורך השנים, בייחוד באמצעות פעילות הקרן שניהל יחד עם אשתו (בקרוב לשעבר). עם זאת, בקהילה הטכנולוגית הייתה תפיסה שונה לחלוטין על אופיו של גייטס, ובמהלך השנים נפוצו עליו לא מעט שמועות מרושעות המתמקדות בעיקר במזגו הרע והנקמני.

בחודש מרץ של שנת 2020, הודיע גייטס כי בכוונתו לעזוב את תפקידו בחברה שהקים, כשהסיבה הרשמית שנתן להחלטתו הייתה תלויה ברצונו להתמקד בפעילות הצדקה של הקרן שבבעלותו. עם זאת, דיווחים חדשים על הרקע שהוביל הגירושים מראים כי התמונה ככל הנראה שונה ממה שניסה להציג.

הודעת הגירושים הרשמית של בני הזוג גייטס כפי שהופיעה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו

לפי פרסום של ה-Wall Street Journal, תאגיד מיקרוסופט בחן בעבר טענות להתנהגות רומנטית בלתי הולמת של גייטס ולקשר זוגי ארוך שניהל כביכול עם אחת מעובדות החברה.

החקירה בנושא נפתחה ביוזמתם של חבר המנהלים של ענקית הטכנולוגיה, ובסופה נקבע כי על גייטס לפרוש מתפקידו. לאחר עשורים רבים בהם עמד בראש מעצמת המחשוב – המיליארדר פינה את שולחנו ועזב במהרה את התפקיד תוך ניסיון שלא לעורר יותר מדי רעש, כך לפי הפרסום.

דוברו של גייטס הגיב לאחרונה לדברים וטען כי בשמועה זו גרעין של אמת: "אכן התנהל רומן לפני כ-20 שנה, שהסתיים בצורה ידידותית למדי. עם זאת – ההחלטה של ביל לפרוש מתפקידו לא הייתה קשורה כלל לנושא. למעשה, מדובר בסיבה המקורית שצוינה בעת הפרישה, התלויה דווקא ברצונו של ביל להקדיש עצמו לעבודה בקרן שהקים. זה חלק מתהליך ארוך שהחל מספר שנים לפני שהגיעה הודעת ההתפטרות".

הקרן המשותפת של בני הזוג גייטס. צילום: Shutterstock
היסטוריה של קשרים בלתי הולמים

פרסום נוסף שעלה בימים האחרונים למגזין האינטרנטי Daily Beast הציף בעיה נוספת ביחסים של בני הזוג, מעבר לחוסר הנאמנות של גייטס לכאורה. בכתבה שעלתה בתחילת השבוע נטען כי למלינדה גייטס הייתה לא מעט ביקורת בנוגע לחברות הקרובה שטיפח בעלה עם המיליארדר ג'פרי אפשטיין, שהתגלה ברבות הימים כעבריין מין.

לפי הדיווחים, מלינדה הביעה הסתייגות מהקשר הקרוב בין השניים כבר בשנת 2013, והביעה כעס בנושא במספר הזדמנויות בפני בעלה. "היא זעמה על הקשר החברי ביניהם, וזעמה אפילו יותר על היחס של ביל כלפי ההאשמות החריפות נגד אפשטיין", טען מקורב לבני הזוג.

כאמור, בני הזוג גייטס היו נשואים 27 שנים, ולהם שלושה ילדים. עד לאחרונה – הם התגוררו יחדיו באחד מהנכסים שהם מחזיקים במשותף בוושינגטון. עם העיסוק התקשורתי הגובר בנוגע לסיבות הנסתרות מאחורי הגירושים של בני הזוג, שנתפסו כזוג יציב יחסית בעין הציבורית, שחרר גייטס הצהרה רשמית באמצעות הדובר שלו שטען כי "חרושת השמועות הכוזבות שמסתובבות לאחרונה מאד מאכזבת. מדובר בהאשמות שווא מרושעות וחמורות במיוחד, שמרביתן מגוחכות. עצוב מאד שאנשים שלא נוגעים בדבר ולא מכירים את הסיטואציה בוחרים להסתמך על שקרים שניתנו להם על ידי מקורות אמינים, כביכול".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן