Forbes Israel Logo

ביץ' על הפרקט: שחקני ה-NBA שכולם אוהבים לשנוא

לרגע היה נדמה שיש לכריס האמפריז מהניו ג׳רזי נטס הכל: פרצופו של הכדורסלן הצעיר, שהתהדר בכוכבת הריאליטי קים קרדשיאן כאשתו, התנוסס על שערי מגזינים ובתוכניות בידור טלוויזיוניות – הצלחות מהסוג ששמור לרוב לכוכבים מלוס אנג׳לס או מניו יורק, לא לשחקן מפתח מניו ג׳רזי.

אלא שאז התפרקו הנישואין, 72 יום לאחר שהחלו, והחלו מתעופפות ספקולציות: האם היו מזויפים מלכתחילה? האם קרדשיאן באמת נתפסה עירומה בביתם עם מדריך היוגה? התקשורת טחנה את הסיפור המאוס עד דק, כך שכשהציבור התבקש להצביע על שחקן ה־NBA השנוא ביותר, זכה האמפריז בתואר.

הסקר שנערך על ידי נילסן וחברת אי־פול מרקט ריסרץ׳ התמקד בשחקני כדרוסל ששמותיהם מוכרים לפחות ל־10 אחוזים מהציבור. סטפן מאסטר, סגן נשיא נילסן ספורטס מציין בנוגע להאמפריז כי הוא "הופיע על שערים של חמישה מגזינים, תמיד באור שלילי״. עוד הוא מוסיף כי האמפריז קיבל את הפרסום הזה על משהו "שאינו קשור לכישרון שלו בכדורסל״.  

לפחות מישהו אחד הרוויח מה״רומן״ של האמפריז עם הצהובונים: לברון ג׳יימס, שזכה בקיץ 2010 לפרסום שלילי על הדרך בה בחר להודיע כי הוא עוזב את קליבלנד לטובת מיאמי, הצליח לחמוק מהמקום הראשון והלא מחמיא.

מן הסתם, ג׳יימס אינו השחקן הראשון שנוטש את קבוצתו המקורית עם סיום החוזה, אבל לציבור הפריע כשהוא הרשה לעצמו לנצל שידור מיוחד בערוץ ESPN כדי להכריז על כך. גם העובדה שלא העניק לקליבלנד קוואליירס את החסד של הודעה מראש, לא הוסיפה לו נקודות.

דבר נוסף מזיק לתדמיתו של ג׳יימס: אוהדים אמיתיים בזים לקבוצות־על שנבנות באמצעות גיוס שורת סופר־סטארים. שניים משותפיו היקרים של לברון, דוויין ווייד וכריס בוש, זכו להתברג אף הם ברשימה, זאת על אף שאיש מהם לא נחשב בעבר לדמות שנויה במחלוקת. בין אם זה הוגן ובין אם לאו, שלישיית מיאמי היט נכנסה לרשימת מייצרי האנטגוניזם רק כתוצאה מכך שחבריה חברו זה לזה.

היות שהסקר התמקד באוכלוסייה הרחבה, ולא רק באוהדי NBA, גם שחקנים שזוכים לפופולריות בקרב המכורים לכדורסל, הצליחו למעוד ולהצטרף לרשימה, כיוון ששמותיהם מככבים גם בעמודי הרכילות ובחדשות שאינן קשורות לכדורסל.

נוסף להאמפריז, מצא את עצמו ברשימה גם טוני פרקר מסן אנטוני, זאת הודות לגירושים המלוכלכים שלו מאווה לונגוריה. למאר אודום, שזה עתה נמכר לדאלאס מהלייקרס, נועל את הרשימה במקום העשירי. אודום לא זכה לכותרות שליליות מאז שהושעה בעקבות שימוש בסמים לפני עשר שנים, אולם אנשים בכל זאת מקשרים אותו לתרבות הצהובונים. הסיבה ההגיונית היחידה: הוא נשוי לאחות של קים קרדשיאן, קלואי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.