חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ביקורת: האם HTC One הוא האנדרואיד הטוב ביותר בשוק?

מכשיר הדגל שהשיקה HTC במרץ האחרון, ה-HTC One, הוא הארטילריה הכבדה של החברה הצפויה לעזור לה להתרומם בשוק האנדרואיד שנחטף מידה על ידי סמסונג. אך עם כל הכבוד לעיצוב המרשים שגרם גם לראשיהם של חסידי האייפון להסתובב ולהתרשם, האם מדובר על הסמסונג-קילר והאם המכשיר מצליח לעמוד בדרישות הגבוהות ולהוות אלטרנטיבה ראויה בשוק האנדרואיד? ספויילר – בהחלט כן.

מעוגל, מעוצב, מרשים

אם יש דבר אחד בטוח במכשיר ה-HTC One, הוא שמדובר במכשיר היפה והמעוצב ביותר שיצא לנו לראות בתקופה האחרונה. מדובר במכשיר מרשים העשוי מחתיכה אחת של אלומיניום – ו-HTC מסבירה כי לוקח כ-200 דקות על מנת ליצור מכשיר אחד. למרות זאת, מדובר במכשיר קל משקל, שמעניק למשתמש תחושת בטחון ונוחות בעת האחיזה, הודות לגב המעוקל היושב בצורה אידיאלית בכף ידו של המשתמש, גדולה או קטנה ככל שתהיה.

המכשיר עצמו מציע עיצוב בעל פינות מעוגלות ומינימליות, כאשר חלקו הקדמי מציג בעיקר את מסך הגורילה גלאס 2, LCD, בגודל 4.7 אינץ'. המסך לא תופס את כל חלקו הקדמי של המכשיר – מעליו תוכלו למצוא את פתח הרמקולים המסתירים את נורית החיווי המתריאה על שיחות והודעות הממתינים למשתמש, המצלמה הקדמית וחיישני הקרבה והאור. את המצלמה הקדמית הציבה HTC בזווית של 88 מעלות, כך שבעת שיחות וידאו לא תאלצו את הצד השני לצפות בנחיריים ובמצח שלכם, אלא תוכלו לשוחח עמו פנים מול פנים.
חלקו התחתון של המסך כולל שני כפתורי מגע: כפתור בית וכפתור חזרה לאחור.

בניגוד למה שחשבנו, הלוגו של HTC המופיע ביניהם הוא אינו כפתור ואינו עושה כלום כשלוחצים עליו – ותאמינו לנו שמצאנו את עצמנו לוחצים עליו יותר מידי פעמים. מתחת למסך ממוקמים רמקולים נוספים לצד המיקרופון.

צילום: יח"צ

בכל הנוגע למסגרת המכשיר, החברה עשתה עבודה יוצאת מן הכלל במטרה להפוך את כפתורי השמע וכפתור ההפעלה לכמעט בלתי נראים, ואלה מתמזגים בצורה מרשימה עם המסגרת. ובכל זאת, כפתור ההפעלה ממוקם בחלקו העליון של המכשיר בצידו השמאלי, וכפתורי השמע ממוקמים בצד הימני של המסגרת. מדובר על תצורה שונה מרוב מכשירי אנדרואיד הקיימים כיום בשוק, אך אלה אידיאליים עבור המשתמשים השמאליים.

לצד כפתור ההפעלה תוכלו למצוא את שקע האוזניות, שקע ההטענה המשמש גם כשקע HDMI (באמצעות מתאם מיוחד) נמצא בחלקו התחתון של המכשיר, וצידה השמאלית של המסגרת חלק לחלוטין, ומחביא בתוכו את כרטיס הסים הנפתח באמצעות סיכה ייעודית וממותגת שמספקת החברה.

חלקו האחורי של המכשיר הוא המעניין ביותר, וכולל את לוגו HTC המוטמע במרכזו, לוגו Beats בתחתית המייצג את שיתוף הפעולה עם חברת האודיו ומצלמת 4 מגה פיקסל עם פלאש בחלקו העליון. גם כאן, בדומה למכשיר הדגל הקודם של החברה HTC One X אין אפשרות להחליף סוללה או להכניס כרטיס זיכרון, וכפי שציינו קודם, גב המכשיר מעט מעוגל וכאן מתגלה חסרונו – העיצוב גורם לזכוכית המצלמה להיות הפגיעה ביותר כאשר המכשיר מונח על גבו, ואנו חוששים שהיא עתידה להשרט בקלות במידה ולא תציידו את המכשיר במארז או בנרתיק מתאימים.

מסך ותפעול חדים במיוחד

כבר בעת ההפעלה הראשונית של מכשיר ה-HTC One ניתן לראות כי החברה הניחה את כל הביצים שלה בסל אחד. מסך המכשיר מגיע מצוייד ברזולוציית 1920X1080 ובדחיסות פיקסלים של 469 ppi, (לשם השוואה: מסך האייפון 5 מתהדר ב-326ppi וזה של הגלקסי אס 4 ב-441ppi) שהפכו את התצוגה לא רק לחדה במיוחד, אלא למרשימה ולכזאת שגורמת לנו לבצע את כל הפעולות שלנו באמצעות הסמארטפון, החל מקריאת אימייל, דרך צפייה בסרטונים משפחתיים ועד צפייה בסרטים באורך מלא, למרות המסך הקטן עליו הם מוקרנים.

לשמחתנו, התמזל מזלנו וקיבלנו את מכשיר ה-HTC One לסקירה לאחר שזכה לעדכון גרסת אנדרואיד 4.2, וביחד עם Sense 5.0 נראה כי הם נועדו לעבוד יחד. השניים מציגים עיצוב משופר למערכת ההפעלה הפנימית לצד פיצ'רים רבים כגון התאמה אישית למסך הנעילה, ווידג'ט מזג אוויר ושעון משופר לצד גולת הכותרת במערכת ההפעלה: BlinkFeed. מדובר בפיד המציג לכם את כל החדשות המעניינות ביותר ממגוון אתרי חדשות, הרשתות החברתיות ואפילו גלריית התמונות שלכם, ישירות בדף הבית.

אז נכון, מדובר בדרך נוחה ומהירה להתעדכן ברשתות החברתיות השונות שלכם, אבל בכל הנוגע לחדשות מדובר על כלי לא הכי שימושי עבור הקהל הישראלי, שכן מתמקד באתרים מעבר לים ובשפה האנגלית. לצערנו אין אפשרות להגדיר את האתרים האהובים עלינו, כך שהפיד מוגבל בכל הנוגע לידיעות השונות. בנוסף, ככל שהרשתות ואתרי החדשות מציעים יותר עדכונים, כך יהיה עליכם לגלול יותר ויותר, ומדובר בחווית שימוש לא אידיאלית שתגרום לכם להעדיף להכנס לכל אפליקציה בנפרד על מנת להתעדכן במה שחדש, ולא לגלול עד אין סוף רק כדי לגלות שחבריכם פרסמו תמונה חדשה. 

בנוסף, על אף שהורדנו משחקים, אפליקציות, נהננו מגלישה מרובה באינטרנט וביצענו שימוש אינטנסיבי במכשיר, לא חווינו האטה במהירות התגובה או התפריטים – ולמעשה המכשיר הצליח להעניק לנו את אחת מחווית השימוש הטובות ביותר שחווינו על גבי מכשיר אנדרואיד, למרות שאינו "נקי" מבית גוגל ומכיל את התוספות הפנימיות של HTC.

צילום: גיקטיים

עם זאת, המכשיר אכן מתחמם בעת שימוש ממושך עד לרמה שלא ניתן להחזיק בו, ועלינו להניח לו להתקרר. את ההתחממות תוכלו להרגיש כבר בעת ביצוע שיחת טלפון של למעלה מרבע שעה, כאשר בעת ניווט של למעלה מארבעים דקות המכשיר כבר בלתי נסבל לאחיזה. עם זאת, אנו בטוחים שמדובר על בעיה שתפתר בקלות באמצעות קייס כזה או אחר, שיעזור לבודד את החום שמפיץ המכשיר מכף ידכם, כך שלא מדובר על בעיה משמעותית במיוחד.

כיאה למכשירי HTC, גם כאן תוכלו למצוא את טכנולוגיית Beats מוטעמת, שהצליחה לגרום גם לשירים שהושמעו באמצעות הרמקול החיצוני להפוך לסבירים ואף איכותיים, שלא לדבר על איכות השיחה בעת שימוש ברמקול החיצוני. היתרון כאן הוא שאינכם זקוקים לאוזניות של Beats על מנת להנות מהטכנולוגיה, כך שגם האוזניות המגיעות עם המכשיר – בסיסיות ככל שיהיו – יאפשרו לכם להנות משירים ושיחות באיכות גבוהה ומשופרת לעומת מכשירים אחרים שיצא לנו להתנסות בהם. נציין כי בניגוד למכשירים קודמים של HTC, האוזניות שמגיעות עם המכשיר אינן אוזניות של ביטס אלא אוזניות סטנדרטיות שמצרפת החברה.

אך השאלה החשובה ביותר עבור משתמשים כיום היא כמה זמן מחזיקה הסוללה? בניגוד לדגם הקודם של החברה, ה-HTC One X, הפעם החברה הצליחה להרשים אותנו ולמרות שמדובר בסוללה בקיבולת 2300 mAh הצליחה לסחוב יום עבודה שכלל שירותי ניווט, גלישה באינטרנט, שיחות והאזנה למוזיקה, ורק במהלך שעות הערב המוקדמות החלה לבקש שנחבר אותה אל מקור חשמל.

זמן הסוללה הארוך מתאפשר בין היתר הודות למצב "חסכון סוללה" אליו המכשיר עובר אוטומטית כשמגיע לאחוזים הנמוכים (אלא אם כן תבחרו לנטרל זאת). למרות שמצב זה כולל כיבוי כל התהליכים שאינם נמצאים בשימוש כרגע, כגון חיבור ה-WiFi, GPS וכדומה, תהליך שעלול לעצבן חלק מהמשתמשים, לדעתנו עדיין מדובר על שיפור משמעותי לעומת הדגם הקודם.

לא באמת 4 מגה פיקסל סטנדרטים

אחד האלמנטים שגרמו לנו ולמשתמשים רבים להרים גבה בכל הנוגע למכשיר החדש, היא מצלמת 4 מגה פיקסל האחורית שמציע המכשיר. בניגוד למכשירי דגל אחרים בשוק המציגים נתונים גבוהים הרבה יותר שעתידים בקרוב להגיע עם עד 41 מגה פיקסל, גם כאן דוגלת HTC במינימליזם, אך מחביאה קלף משמעותי בשרוול.

כפי שאתם בוודאי כבר יודעים, מספר הפיקסלים הוא לא המאפיין החשוב ביותר כשזה מגיע למצלמה. המצלמה של ה-HTC One מצויידת ב-ImageChip 2, שבב עיבוד תמונה מתקדם המשתמש ב-UltraPixels. כלומר, המצלמה משתמשת במגה פיקסלים גדולים יותר המאפשרים כניסה של יותר אור לתמונה, ביחד עם צמצם f2.0 ומערכת ייצוב תמונה אופטי ההופכים את התמונות שלכם למרשימות לא פחות מאלה של גלקסי S4, אייפון 5 או כל מצלמת סמארטפון אחרת הקיימת כיום בשוק.

את התוצאה הטובה ביותר תוכלו לראות, כמו תמיד, בתמונות שצולמו באור יום ובתנאי תאורה אופטימלים. כלומר, מדובר במצלמה אידיאלית למשתמש הממוצע, שתוכל להניב לו תמונות טובות ומספקות לאלבום התמונות הפרטי שלו, אך לא יוכלו להפוך אותו לצלם מקצועי. מצד שני, אנחנו לא מכירים אף מצלמה סלולרית שיכולה לעשות זאת, ולמרות שמדובר "רק" ב-4 מגה פיקסלים, אנחנו יצאנו יותר ממרוצים. עם זאת, בעת שימוש בזום או נסיון להתקרב בצורה משמעותית לאובייקט הצילום, תוכלו לשים לב לאיכות "הירודה", וכמובן שבתנאי תאורה קשים התמונות יהפכו ליותר גרעיניות, כיאה לתמונות שצולמו בחושך.

צילום: גיקטיים

אפליקציית המצלמה עצמה כוללת מספר פיצ'רים מעניינים במיוחד, הכוללים כאלה שיצא לנו לראות אצל מספר מתחרים. לצד הפילטרים המוכנים שנדמה כי כל חברה כוללת באפליקציית המצלמה שלה כיום, תוכלו למצוא אפשרות לצילום של מספר תמונות ברצף ובחירת התמונה הטובה ביותר, ואף צילום של סרטוני וידאו קצרים, בדומה לאפשרות הקיימות כיום באפליקציות Vine ואינסטגרם.

מצלמת הוידאו תאפשר לכם לצלם סרטונים באיכות HD 1080p, ולמרות שהחברה מתגאה בשני הרמקולים המיועדים לבודד רעשים ולקלוט רק את הסאונד המתאים, צילום בגינה ציבורית או איזור רועש במיוחד עדיין נשמעים רועשים, למרות הכוונה הטובה של HTC. אך גם כאן להערכתנו לא מדובר על חסרון משמעותי, שכן עבור צילומי וידאו אקראיים ומזדמנים המכשיר עושה את העבודה, כאשר החיבור לטלוויזיה מאפשר לנו לצפות בסרטונים ישירות על המסך הרחב, מבלי להעלות אותם לענן ולהסתבך בהעברות קבצים גדולים במיוחד.

ככלל, אנו חייבים לציין כי על אף שנתוני המצלמה משודרגים, מצלמת הגלקסי אס 4 מתעלה על זו של ה-HTC One ומנפיקה תמונות טובות בהרבה. כאן אגב, ראוי לציין שכפתור ההפעלה העליון של המכשיר הוא למעשה גם משדר IR, ההופך את מכשיר הסמארטפון לשלט רחוק המסוגל לשלוט על הטלוויזיה שלכם. לצערנו, השירות לא נתמך בישראל – אך עדיין מדובר בקונספט חביב שנקווה כי יתרחב גם אל מדינתנו הקטנה, או לפחות אל שירותי האינטרנט בהם אנו משתמשים על מנת לצפות בתכנים כאלה ואחרים.

אנדרואיד מעולה מבית HTC

היתרון הגדול ביותר של המכשיר הנוכחי, Sense 5.0 הוא גם החסרון הגדול ביותר של המכשיר. רק לאחרונה הודיעה HTC כי אינה מתכננת להמשיך ולתמוך במכשיר HTC One S שיצא לפני כשנה, ואינה מתכננת לשחרר עבורו עדכונים למערכות ההפעלה העתידיות מבית אנדרואיד.

כלומר, במידה ותבחרו לרכוש את המכשיר מבית HTC ייתכן כי בעוד פחות משנה יהפוך ל-לא רלוונטי עבורכם, ולא תוכלו לעדכן אותו בצורה רשמית ישירות מהחברה, אלא להסתפק ברומים אותם תצטרכו להתקין בעצמכם. מצד שני, החברה שחררה לאחרונה את גרסת ה-Google Edition של המכשיר, המציעה עדכונים מיידים מגוגל עצמה, אך אינה כוללת את שלל הפיצ'רים והיכולות אותם ציינו בסקירה הנוכחית.

אז נכון, משתמשי אנדרואיד קיימים ששיחקו מעט עם המכשיר סלדו מהעיצוב של HTC, מינימלי ככל שיהיה, והעדיפו את המערכת הנקייה של גוגל, אך דווקא משתמשי האייפון התלהבו מהעיצוב המחודש ושלל הפיצ'רים, ייתכן בעיקר מכיוון שאינם מכירים אופציות דומות במכשירים שלהם.

השורה התחתונה:

מדובר במכשיר האנדרואיד המעוצב, המהנה והחלק ביותר הקיים כיום בשוק, ואנו ממליצים עליו בלב שלם למשתמשים המחפשים מכשיר סמארטפון חדש שיציע לא רק חומרה חזקה, אלא גם עיצוב שיגרום לכולם לסובב את ראשיהם. את המכשיר תוכלו למצוא בגרסת 32 ג'יגה בזאפ במחיר המתחיל מ-3,180 שקל, ומדובר על מחיר ממוצע למכשירי דגל, במיוחד לאור העובדה שרק לאחרונה נחת בישראל.

עם זאת ולמרות כל הפיצ'רים שהצליחו להרשים ולהלהיב אותנו, אנו ממליצים לרכוש את גרסת ה-Google Edition, שכן מהכרותנו עם HTC והיסטוריית הגרסאות שלה לא מדובר על חברה שניתן לסמוך עליה עם עדכוני מערכת לאורך זמן, וחבל. כך שאם אתם כבר מוציאים סכום כסף נכבד על מכשיר, לפחות כך תוכלו לוודא שהוא ימשיך להתעדכן לפחות לאורך השנתיים הקרובות – לא משנה מה יהיה גורלה של HTC.

מפרט טכני:
תצורת מכשיר: Candybar
מסך: מגע 4.7 אינץ' LCD3
רזולוציה: 1080X1920
מעבד: Snapdragon 600 Quad Core 1.7 GHz
זיכרון: 2Gb RAM, 16GB/32GB
חריץ הרחבה: ללא
מצלמות: אחורית: 4 מגה פיקסל, קדמית: 2.1 מגה פיקסל, צילום וידאו 1080p@30fps
רשתות: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 LTE 800 / 1800 / 2600
קישוריות: Bluetooth 4.0 ,WiFi a/ac/b/g/n, DLNA, GPS, NFC, IR, HDMI
חיבורים: יציאת אוזניות 3.5 מ"מ, microUSB
סוללה: 2300mAh
קרינה: 0.86W/kg SAR EU

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

צפו: הערכה שתאפשר לכם לגרום לכל חפץ לעופף באוויר

מעצבים את הבית באמצעות הסמארטפון

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן