Forbes Israel Logo

בלי קפיצות: הכירו את המטבעות הווירטואליים היציבים ביותר בשוק

"מטבע וירטואלי יציב" הוא מטבע וירטואלי שמחובר לנכס יציב אחר, כמו זהב או דולר. זהו מטבע גלובלי, אך הוא אינו קשור לבנק מרכזי ויש לו תנודתיות נמוכה. זה מאפשר שימוש מעשי במטבעות וירטואליים, כמו לשלם על דברים באופן יומיומי.

מטבעות כמו Bitcoin ו-Ethereum תנודתיים מאוד. בכל יום נתון, ניתן לראות עלייה של 10%-20% או אפילו ירידה. זה הופך את המטבעות הווירטואליים האלו לפחות מתאימים לשימוש יומיומי. תארו לעצמכם – לשלם היום 5 דולר עבור קפה ולגלות מחר כי זה היה צריך להיות 4 דולר. שינויים כאלה במחיר מזעזעים את הצרכן. אימוץ מטבעות יציבים יזרז את תהליך הפיכת האינטרנט למרכז הקניות החדש.

יציבות תסייע להפיכתם של מטבעות הווירטואליים ליומיומיים | צילום: shutterstock

מטבע וירטואלי אופטימלי צריך את ארבעת המאפיינים הבאים: יציבות מחירים, מדרגיות, פרטיות, וביזור. תכונות נוספות אשר יסייעו לאימוץ רחב יותר של כל מטבע יציב הן פשטות יחד עם אלגנטיות של הרעיון מאחוריהם, נקודות אינטגרציה קלות עבור שותפים, ויכולת להוות מטבע נסחר על בסיס שוטף. עם זאת, היציבות היא המפתח. יציבות לטווח קצר חשובה לעסקאות ויציבות ארוכת טווח חשובה להחזקה.

ישנן מספר חברות שעובדות על בעיה זו ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. בואו ותראו כיצד כמה מטבעות יציבים יותר פועלים למען בניית מטבע אופטימלי:

Tether
Tether מגובה ב-100% על ידי נכסי מטבע רגילים (לא וירטואליים) בחשבון נאמנות. שיעור ההמרה הוא 1 USDT שווה ל-1 USD. פלטפורמת Tether נחשבת למגובה באופן מלא אם כל מטבע Tethers במחזור הוא פחות או שווה לכל מטבע רגיל המוחזק בחשבון הבנק.

יתרונות: דומה מאוד להחלפה כמו במטבעות הרגילים, מאוד מבוסס ואינטגרטיבי.
חסרונות: ריכוזי, סירוב לביקורת.

MakerDao
Maker הוא ארגון אוטונומי מבוזר, כי הוא מחובר לדולר האמריקאי, אבל הוא מגובה לחלוטין על ידי ETH. המטבע היציב שלהם הוא Dai וכל אחד שווה דולר אחד. יציבותו נשמרת באמצעות מערכת אוטונומית של חוזים חכמים. כדי לקבל את דאי, שולחים את האסימונים לפלטפורמת Maker כדי לנעול את האסימונים.

יתרונות: אחד הראשונים בחלל (יתרון הראשוניות), מגובה על ידי ETH (אשר פועל בטכנולוגיית בלוקצ'יין ולכן שקוף, בניגוד ל-Tether)
חסרונות: מורכב מאוד, איטי

Havven
המבנה של Havven מספק יציבות על ידי בניית מערכת המגבה את עצמה עם שני מטבעות. המטבע הראשון נקרא Nomins, שהוא מטבע יציב ומתאים לשימוש עבור עסקאות יומיומיות. אסימונים היושבים בחשבון נאמנות נקראים Havvens. עבור כל עסקה עם Nomins תועבר עמלה לחברה. את העמלות מפיצה החברה בחזרה כאסימוני havven למחזיקים, אשר מתוגמלים עבור שמירה על המערכת שמגבה את עצמה.
יתרונות: מאוד מבוזר, מהיר, צוות בעל יכולת עסקית גבוהה
חסרונות: חדש מאוד ולכן לא הוכח, אולי תרצו מטבע קצת יותר ריכוזי

Basecoin
Basecoin גם קבעה את המחיר על דולר אמריקאי אחד. עם זאת, הגישה שלהם משתמשת בהסכמה לחוזה ובכך מרחיבה את ההיצע של המטבע שלהם. כאשר מטבעות הם למסחר עבור פחות מדולר אחד הם מאפשרים למחזיקים התקשרות על ידי רכישת אג"ח. מטבעות שנהגו לקנות אג"ח שלהם נהרסים. יש ירידה בהיצע ועליית מחירים. הם עושים את ההפך כדי להרחיב את ההיצע.

יתרונות: מגובים על ידי קרנות בולטות, מפתחי Ivy League
חסרונות: דורש אמון בתהליך פרוטוקול

אם מטבעות וירטואליים מעוניינים להפוך למיינסטרים, אנחנו צריכים יציבות מחירים. זה ייתן למשתמשים את אמון ביצוע עהסקאות היומיומי. אימוץ מלא של מטבעות יציבים ייקל על הדאגה בזמן הרכישה מתנודתיות של מטבעות כמו Ethereum ו-Bitcoin. הפרויקטים השאפתניים שעובדים על מטבעות יציבים יביאו אותנו לעולם שבו מטבע וירטואלי ישמש לקניית קפה, ארוחת צהריים או שוט טקילה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.