Forbes Israel Logo

במגמת ירידה: רק 27% מהאמריקאים מביעים אהדה לערבים ומוסלמים

אם נדמה לנו שהעולם רק הולך והופך עוין יותר כלפינו, כדאי שנתבונן כיצד רואה העולם את הערבים והמוסלמים. סקר שערך המכון הערבי-אמריקאי זוגבי, והתפרסם אתמול מעיד על כך שבשנים האחרונות חלה ירידה ביחס החיובי של האמריקאים לקבוצות אלה, בעיקר בקרב רפובליקאים, ואזרחים ותיקים. הסקר אומנם בוצע בסוף יוני, עוד לפני תחילת מבצע צוק איתן, אך נראה כי השפעת המבצע הייתה רק מגבירה את המגמה עליה מצביע הסקר:

רק 27% מהאמריקאים מביעים תמיכה במוסלמים, לעומת 35% ב-2010. הנטייה לתמיכה ירדה מ-43% ל-32% בלבד. הסקר גם מצא כי 42% מאמינים שהדת של אמריקאי מוסלמי יכולה להשפיע על החלטות שהוא עשוי לקבל כנושא בתפקיד ממשלתי חשוב. אותו אחוז גם חושב שזה מוצדק מצד רשויות הביטחון, לשמור על מעקב אחר אמריקאים מוסלמים.

בארה"ב חיים כיום כ-3.5 מיליון אזרחים ממוצא ערבי מתוכם כ-27% הם לבנונים המהווים את הקבוצה הגדולה ביותר. אחריהם המצרים, הסורים והסומלים.


מוסלמים בניו יורק | צילום: רויטרס

"עבורי, הדאגה העיקרית מהסקר היא לא רק שאנשים לא אוהבים אותנו, אלא למה שחוסר החיבה מתורגם אליו", אומר ג'ים זוגבי, ראש המכון. לדבריו היחס כלפי הערבים והמוסלמים בארה"ב "מקשה עליהם לתפקד כקהילה". הוא מצביע גם על הקושי של האמריקאים להפריד בין ערבים ומוסלמים כשלמעשה רק שליש מהערבים בארה"ב הם מוסלמים ורק רבע מהמוסלמים הם ערבים.

מהסקר עולים גם הבדלים גדולים ביחס לערבים ומוסלמים, בין קבוצות שונות בחברה האמריקאית. כך למשל 59% מהרפובליקנים ו-53% מבין האזרחים שעברו את גיל 65, תומכים מעקב אחריהם, לעומת 32% בלבד מקרב הדמוקרטים ובני ה-18-25. רק 29% מבין הלא לבנים בארה"ב תומכים בזה מול 47% מהאוכלוסייה הלבנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.