Forbes Israel Logo
ההכנסות מההדפס הנדיר נתרמו ישירות לבית החולים לילדים הגדול ביותר באוקראינה. באדיבות MYARTBROKER
ההכנסות מההדפס הנדיר נתרמו ישירות לבית החולים לילדים הגדול ביותר באוקראינה. באדיבות MYARTBROKER

בנקסי למען אוקראינה: 106 אלף דולר מהכנסות מכירת הדפס נתרמו לילדים בקייב

הדפס נדיר של אמן הרחוב המסתורי בנקסי נמכר במכירה פומבית לקונה אנונימי תמורת יותר מ-106 אלף דולר - סכום גבוה בהרבה משווי השוק שלו. הכסף נתרם לבית החולים לילדים בקייב ובנקסי, שמעולם לא חשף את זהותו, לא היה מעורב במכירה

הדפס נדיר של האמן בנקסי נמכב לקונה אנונימי, אשר תרם את מלוא הסכום בן שש ספרות לבית החולים לילדים אומטדיט בקייב. בית חולים זה הוא הגדול ביותר לילדים באוקראינה, שהמשיך לטפל בחולים גם על רקע ההפצצה הרוסית על האזורים הסובבים אותו.

MyArtBroker, פלטפורמת מכירה פרטית בלונדון שעובדת בעיקר עם הדפסים, הקלה על המכירה וגם תרמה את העמלה שלה לבית החולים, אמרה המנהלת שרלוט סטיוארט לפורבס.

מוכר שרוצה להישאר בעילום שם פנה אל MyArtBroker עם עניין במכירה הפומבית של ההדפס והביע רצונו לתרום את ההכנסות למטרה שתועיל למשפחות וילדים באוקראינה בזמן שהיא מתמודדת בפלישה של רוסיה, אמרה סטיוארט.

ה-106,505 דולר הוא סכום גבוה בהרבה משווי השוק הטיפוסי להדפס מסוג זה, שסטיוארט העמידה למכירה בטווח שבין 20,000 ל-30,000 דולר. פורבס מעריך שהאופי הפילנתרופי של המכירה הפומבית השקטה כנראה דחף קונים פוטנציאליים להציע הצעות גדולות יותר.

בנקסי – שמעולם לא חשף את זהותו בפומבי – לא היה מעורב במכירה, אמרה סטיוארט לפורבס, אך הוסיפה שהיא אוהבת לחשוב שהאמן יתמוך מאוד בהתבסס על כמות עבודת הצדקה שעשה בעבר.

ההדפס, שכותרתו "חיילי CND", הופיע לראשונה בשנת 2003 כציור קיר על שלט שהוצב מול בתי הפרלמנט בלונדון ומתאר שני חיילים מציירים גרפיטי של שלט עם סימן השלום בצבע אדום, רמז להפגנות נגד מעורבותה של בריטניה במלחמת עיראק, אמרה סטיוארט לפורבס. בנקסי העניק במתנה את העבודה המקורית למפגין נגד המלחמה, בריאן האו, צלף לשעבר של הצבא הבריטי שחנה במקומות שונים ברחבי הפרלמנט במשך עשור בין 2001 ל-2010 כדי למחות על מדיניות החוץ של בריטניה וארה"ב.

הכרזה המקורית – ויותר מ-90 ק"מ של שלטי מחאה אחרים נגד המלחמה – נתפסה על ידי המשטרה במהלך פשיטה על המחנה של האו ב-2006, אך מאוחר יותר הוחזרה ואף נעשה בה שימוש ב-2007 על ידי האמן מארק וולינגר כדי לשחזר את מחנה המחאה במיצב שהוצג לראשונה במוזיאון טייט בבריטניה.

ההדפס הוא אחד מ-700 היחידים שנוצרו בשנת 2005 כחלק משיתוף פעולה רשמי בין בנקסי לבין הוצאה לאור בלונדון שנסגרה מאז, בשם Pictures on Walls. מחציתם הוחתמו על ידי בנקסי, והמחצית השנייה לא הייתה חתומה. לפי MyArtBroker, מחיר השיא במכירה הפומבית של הסדרה נקבע בדצמבר 2020 כאשר אחת המהדורות החתומות נמכרה ב-122,452 דולר. המחיר היקר ביותר בעבר עבור הדפסה לא חתומה נקבע במכירה בטוקיו באוקטובר 2020 תמורת 75,557 דולר.

24.5 מיליון דולר. זה המחיר היקר ביותר שעבודה של בנקסי השיגה אי פעם במכירה פומבית. היצירה, "Love is in the Bin", נגרסה בכוונה דרך מכשיר בתחתית הפריים מיד לאחר שנמכרה במכירה פומבית ב-1.3 מיליון דולר ב-2018. כשהיצירה חזרה למכירה פומבית ב-2021, היא נמכרה 18 פעמים באותו המחיר. הסכום בן שמונה הספרות שבר את שיא המכירה הקודמת של בנקסי מוקדם יותר באותה שנה, כאשר ציור שהוקדש לשירות הבריאות הלאומי של בריטניה נמכר ב-20 מיליון דולר. כל ההכנסות מהמכירה הלכו לעמותות צדקה של NHS.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.