Forbes Israel Logo

בנק ישראל: למבצע "עמוד ענן" לא היו השפעות משמעותיות על המשק

"הנתונים משוק העבודה מצביעים על תמונה מעורבת; אמנם קיים המשך שיפור בתעסוקה, אולם שיפור זה ניכר בעיקר בסקטור הציבורי, בעוד בסקטור העסקי קיים קיפאון", כך עולה מתוך הפרוטוקול שמפרסם בנק ישראל.

כמדי חודש, מתפרסם פרוטוקול דיוני הריבית של בנק ישראל וחושף את הסיבות שהביאו להחלטת הבנק להשאיר את הריבית לחודש דצמבר על כנה – ברמה של 2%.

עוד עולה כי חברי הועדה של הבנק תמימי דעים על כך שלמבצע "עמוד ענן" לא הייתה השפעה מיוחדת על מצב הנוכחי של המשק ועל צמיחתו העתידית, גם השפעת המבצע על שוק ההון הייתה מינורית. חברי הועדה צופים תוספת חד פעמית להוצאות הביטחון לשם חידוש המלאים, אך מציינים  כי מוקדם להעריך אם תהיה לכך השפעה על התקציב הכולל.

נגיד בנק ישראל – סטנלי פישר | צילום: מרק ישראל סלם

עוד בנושא התקציב חוזה הבנק כי לא צפוי ריסון פיסקאלי משמעותי כתוצאה מדחיית אישור התקציב עד אחרי הבחירות ומעבר להתנהלות תחת מגבלת ההוצאה החודשית של נתח השווה ל-0.08% (121) מתקציב 2012, בשל העובדה שהוצאות החזר החוב הצפויות ב-2013 נמוכות מאלה של 2012.

ביחס לשוק הדירות סברו חברי הועדה כי מוקדם מדי להעריך את ההשפעה של הצעד שננקט בחודש האחרון על ידי המפקח על הבנקים המגביל את שיעור המימון ממחיר הדירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן