Forbes Israel Logo

“בנק ישראל מעוניין שהדולר-שקל יחצה את רף 4 שקלים לדולר”

הדולר-שקל זינק ביממה האחרונה מעל 7 אגורות ועלה מעל רף 3.90, לאחר שבנק ישראל הפתיע אתמול והוריד את הריבית לשפל היסטורי של 0.1%. הבנק נימק את ההחלטה באינפלציה הנמוכה ובתיסוף בשקל בחודש האחרון.

למעשה, השקל לא התווסף בשיעור משמעותי בחודש האחרון, אבל מגמת העלייה של הדולר-שקל נבלמה. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי נראה שבנק ישראל מעוניין שהדולר-שקל יחצה את רף 4 שקלים לדולר. "לצד הורדת הריבית, בנק ישראל צפוי גם להמשיך בהתערבויות בשוק המט"ח, במטרה להאיץ את העלייה. הורדת הריבית מרחיבה את פער הריבית לטובת הדולר, ופער ריבית זה אף צפוי לגדול בהמשך עם העלאת הריבית הצפויה של הפדרל ריזרב.

פער הריבית לטובת הדולר יחזק את המטבע האמריקאי | צילום: thinkstock

"הפחתת הריבית הזו עשויה בהחלט לעורר מחדש את התיאבון של הספקולנטים, שהורידו הילוך בתקופה האחרונה. גם הספקולציות כי בנק ישראל עשוי, במידה והמשק ימשיך לקרטע, להוציא לפועל הרחבה כמותית, עשויות להכביד על השקל בתקופה הקרובה".

"בהקשר זה, עדותה של יושבת ראש הפד ילן ביומיים הקרובים בפני הקונגרס והסנאט עשויה להשפיע על ציפיות הריבית לגבי הדולר. בשבוע שעבר פורסמו הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד וציננו במידה מסוימת את הציפיות להעלאת ריבית. אם ילן שוב תאותת על כוונתו של הבנק להעלות ריבית בחודשים הקרובים, הדולר צפוי להתחזק".

יחד עם זאת, נציינים ב-FXCM כי הדרך של הדולר-שקל לרמת 4 עוד ארוכה. "הצמד כשל בשלושת הניסיונות האחרונים לטפס מעל המחסום הפסיכולוגי הזה, ונראה כי יכולתו לטפס מעל רמה זו תלויה גם בחידוש מגמת העלייה של הדולר בעולם. ברמה הטכנית, עלייה מעל 3.92 תסלול את הדרך לרמת ההתנגדות המשמעותית ב-3.95".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.