Forbes Israel Logo

בעקבות בקשת הבנקים: בג"צ הוציא צו ביניים נגד חוק שכר הבכירים

הניסיון של איגוד הבנקים לעצור את חוק שכר הבכירים שעורר סערה במערכת הפיננסית, זכה להצלחה אתמול כאשר בג"צ הוציא צו מניעה זמני נגד החוק. המהלך של בג"צ, בראשות השופט יורם דנציגר, נועד למנוע את התפטרותם של עובדים החוששים לאבד את הזכויות הפנסיוניות שלהם, לפני שהחוק יאושר. לכן, במסגרת הצו יוכלו עובדי הבנקים להתפטר מתפקידם ולשמור את כל הזכויות שהובטחו להם עד 45 ימים אחרי שבג"צ יכריע בעתירה שהגיש האיגוד. הדיון בעתירה צפוי להיות בסוף החודש.

כזכור, במרץ האחרון אישרה הכנסת את החוק להגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסים. לפי החוק, תקרת השכר של עובדים במערכת הפיננסית תעמוד על 2.5 מיליון שקל בשנה, כאשר הפער בין השכר הגבוה לשכר הנמוך בכל גוף לא יעלה על פי 35. איגוד הבנקים מתנגד גם לתקרת השכר, ובג"צ צפוי להכריע גם בעניין זה.

התפטר מתפקידו כמנכ"ל הפועלים בעקבות אישור החוק. ציון קינן | צילום: סיון פרג'

בעקבות אישר החוק מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, והמשנה למנכ"לית בנק לאומי, פרופ' דני צידון, הודיעו על התפטרותם.

"קריאת החוק נושא העתירה על פניו אינה מאפשרת לעובדים לכלכל את צעדיהם נכון להיום", כתב השופט דנציגר. "נוכח אי-הודאות והעמימות השוררים ביחס לכוונת המחוקק במספר נקודות משמעותיות בחוק, עובדים מסוימים במערכת הבנקאית עזבו את עבודתם, ואחרים שוקלים להתפטר מהתאגידים בהם הם עובדים מזה עשרות שנים. חלק מהעובדים נדרשים להגיש הודעות מוקדמות 90 ימים עובר למועד כניסת החוק לתוקף, קרי עד ליום 12.7.2016. אין מדובר בטענות בעלמא, כאשר החשש מפני התפטרות הוא ממשי, ומובע גם על-ידי אנשי המקצוע בשירות המדינה, בראשם המפקחת על הבנקים".

עוד הסביר דנציגר, כי "במצב דברים זה, וכאשר צו הביניים המבוקש הוא צר ומצומצם ביותר, נוטה הכף בעינַי לטובת 'הקפאת המצב' – במובן אשר התבקש על ידי העותרת ואשר יאפשר לנהל את העתירה ללא שהסכנה מפני אובדן זכויות הוותק מרחפת מעל לראשם של העובדים הבכירים במערכת הבנקאית. יצוין כי ההצדקה להוצאת צו הביניים מתגברת על רקע השאלות העולות בעתירה, חלקן שאלות תקדימיות המתייחסות להסדרים שאינם מוכרים במדינות אחרות בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.