Forbes Israel Logo

בעקבות האמריקאים: עליות בבורסה בתל אביב בפתיחת שבוע המסחר

לאחר שבסוף השבוע נחתם המסחר בניו יורק בעליות שערים על רקע פרסום דו"ח התעסוקה המחמיא מאוד לכלכלה האמריקאית שם, גם הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר במגמה חיובית.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.1%, מדד ת"א 100 הוסיף 1% לערכו ומדד הבנקים התחזק ב-1.2%. מדד התקשורת נחלש ב-0.2%, מדד הנדל"ן טיפס ב-1.2% ומדד הנפט והגז עלה ב-1.7%.

דו"ח התעסוקה שהתפרסם ביום ו' בארצות הברית הפתיע את המשקיעים כשעקף את התחזיות ביותר מ-70 אלף משרות חדשות שהתווספו למשק האמריקאי בחודש יולי (ההערכות דיברו על כ-180 אלף משרות חדשות, לעומת דו"ח שמציין כ-255 אלף כאלו). בעקבות פרסום הדו"ח רשמה וול סטריט עליות שערים גבוהות, כשמדד ה-S&P 500 שבר שוב את שיא כל הזמנים. על רקע זה, מתחזקות ההערכות כי בחודש ספטמבר יכריז הפד על העלאת ריבית נוספת במשק האמריקאי.

בשוק המניות המקומי מעניינת במיוחד מניית טאוור שממשיכה לצבור תאוצה לאחר שביום חמישי פרסמה דוחות מחמיאים במיוחד שהתעלו על התחזיות. היום הוסיפה המנייה 4.1% לערכה. מניית אפריקה זינקה ב-4.8%, לאחר שהבוקר קיבלה אישור מהרשות לניירות ערך בקפריסין למכור את החזקותיה באפי פיתוח ללב לבייב ללא צורך בהצעת רכש. זה התנאי האחרון לאישור העסקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן