חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בקיץ הזה תלבשו מחשב: "המכשור הלביש" מאיים להשתלט על שוק הטכנולוגיה – ועל ארונות הבגדים

אם לשפוט לפי הכנס הטכנולוגי השאפתני בשם "הפסגה" אשר נערך בדבלין השבוע, ניתן להצביע בנקל על "הדבר הגדול הבא" בשוק הטכנולוגיה העולמי. אין ספק כי גל הפיתוחים הבא בתחום הטכנולוגי בכלל ובתחומי התכנה והסלולר בפרט יתרכז בטכנולוגיה הלבישה. עם חברות ענק כמו גוגל, סמסונג וסוני אשר משקיעות מיליארדי דולרים בפיתוח הטכנולוגי הבא בתחום, לצד חברות "בוטיק" קטנות המתמחות בתת תחום מסוים, הקרב על מקום בארון הבגדים שלכם הולך ומתחמם.

הגל הראשון של המהפכה הטכנולוגית / אפנתית התרכז בעיקר בפרק כף היד שלכם. החברות פעלו מתוך תפיסה כי מדובר במקום נוח לתפעול אשר מוצג לעיני כל, ומשמש כפרסומת מתמשכת למוצר. אך נראה כי פרק כף היד לא יהיה האזור ה"חכם" היחיד בגופכם בעתיד הקרוב.

השעון החכם של ענקית הטכנולוגיה סמסונג הוא כנראה הבולט ביותר בשוק כיום, בזכות קמפיין שיווק אגרסיבי מאז יצא לאור. בנוסף אליו, גם סוני צפויה להשיק את הדור הבא של השעון החכם שלה בשבוע הבא, וחברות קטנות רבות נוספות מנסות לקרוא תיגר על שליטתו של הסמארטפון בחיינו – ולנסות להעתיק את מרכז השליטה הטכנולוגי לפרק כף היד. החברה האיטלקית ExeTech, לדוגמא, מפתחת בימים אלו את ה-XS-3, אשר יתממשק בעזרת אינטרנט אלחוטי למכשיר הסלולארי ויאפשר שליטה מוחלטת בפונקציות השונות של המכשיר – לרבות מענה והוצאת שיחות.

השעונים החכמים של סמסונג. רק ההתחלה I צילום: רויטרס

תחום נוסף אשר זוכה לתשומת לב רבה כבר כיום הוא לבוש המספק מדדים אודות הפעילות הגופנית והספורטיבית של המשתמשים. טכנולוגיה כזו מאפשרת להציג מדדים דוגמת קצב הלב, כמות הצעדים, המרחב ואיכות השינה של המשתמש. מספיק להביט בהצלחתם של צמידי "פיט-ביט" בכדי להבין את גודל הפוטנציאל השיווקי הגלום בתחום.

וכמובן, ישנו הקרב העיקש על גלגל העין שלכם. ה"גוגל גלאס" הם ללא ספק המוצר הידוע ביותר בתחום, אך חברות רבות מתחרות אף הן על מבטכם ומפתחות טכנולוגיות ייעודיות. אחת המסקרנות שבחברות אלו היא Recon, אשר פיתחה משקפי שמש מיוחדים לספורטאים, המציגות בזמן אמת שורת נתונים ומדדים במהלך הפעילות הספורטיבית.

לאחר שמכשירי הסמארטפון כבר קיבעו את מעמדם בקרב הצרכנים, הטכנולוגיה הלבישה מתחילה בתהליך בימים אלו. אפשרויות איסוף הנתונים כמעט בלתי מוגבלות, אך גם אופן הצגתם יהווה גורם מפתח להצלחת הטכנולוגיה החדשה. כשמיטב המעצבים והמפתחים בעולם מרכזים כוחות, וכשהביקוש לתחום הולך וגובר בכל יום, ניתן רק לדמיין כיצד יראה ארון הבגדים שלנו בעתיד הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן