Forbes Israel Logo

בקשה לתביעה נגזרת נגד אי.די.בי פתוח: "חילקה דיבידנד של 64 מיליון שקל בניגוד לחוק"

אי.די.בי פתוח לא יוצאת מבית המשפט: בבוקר שבו התגוננה מול תביעה של מחזיקי האג"ח להסדר חוב כפוי, הגיש מחזיק אג"ח פרטי בקשה לתביעה נגזרת נגד החברה. התובע יוצא נגד חלוקת הדיבידינד שערכה אי.די.בי פתוח ב-15 בנובמבר 2011 לחברה האם אי.די.בי אחזקות, בסך 64 מיליון שקל.

על פי התביעה, "חברי דירקטוריון החברה פעלו בניגוד לדין (ושלא לטובת החברה) תוך שהם מעדיפים את טובת הבעלים, אי.די.בי אחזקות – אשר נהנתה מחלוקת הפירות האסורה – על פני טובת החברה ונושיה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד עמית מנור וגיל להב, טוען התובע כי למרות שבחלוקת דיבידנד נדרשים שני מבחנים – מבחן הרווח ומבחן יכולת הפירעון – לא עמדה אי.די.בי פתוח במבחן הרווח, כלומר לא היו בידיה יתרות עודפים שניתן לחלק. על כן, נטען, מדובר בחלוקה בלתי חוקית ואסורה.

דנקנר | צילום: יח"צ, תומריקו

התובע מבקש כי בית המשפט יקבע שהחלוקה הייתה בלתי חוקית, כי חברי הדירקטוריון יפצו את מחזיקי האג"ח על נזקם וכי אי.די.בי אחזקות תשיב לחברה את הדיבידנד שקיבלה שלא כדין, כלומר 64 מיליון שקל בתוספת ריביות.

בתביעה מצוין כי מ-8 באוגוסט 2011 ועד מועד ההחלטה על חלוקת הדיבידנד נסחרו איגרות החוב של החברה בתשואות הגבוהות מ-10%, בין השאר על רקע ההפסדים הגדולים שרשמה אחת החברות בקבוצה, כור, על השקעתה במניית קרדיט סוויס. למרות זאת, נטען, הודיעה החברה ב-14 בנובמבר כי תחלק דיבידנד של 64 מיליון שקל, וחילקה אותו יום לאחר מכן.

"ההחלטה, בשונה מהחלוקות הקודמות, לא רק שלא התקבלה זמן קצר לאחר פרסום הדוחות", נכתב בתביעה. "אלא התקבלה דווקא זמן קצר לפני פרסום הדוח הרבעוני". התובעים טוענים כי ההחלטה התקבלה לפני הדוח כיוון שבחברה ידעו שעם מועד הפרסום החברה לא תעמוד במבחן הרווח.

"קבלת ההחלטה וביצוע התשלום נעשו שלא לטובת החברה או נושיה, ונועדו לטובתה של הבעלים, אי.די.בי אחזקות, כאשר האחרונה הייתה נתונה במצוקה תזרימית, והיה חשש ממשי באשר ליכולתה לשרת את חובותיה".

התובעים מציינים גם כי ל-9 מתוך 14 חברי הדירקטוריון היה עניין אישי בביצוע החלוקה, שכן הם מחזיקים בהון באי.די.בי אחזקות, או שהם בן משפחה מדרגה ראשונה של מחזיק.

מוקדם יותר היום דן בית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשת נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח להכריז על החברה כחדלת פירעון ולכפות עליה הסדר חוב. בית המשפט העניק לצדדים ארכה להגיע להסכם לא כפוי, שאחריה, אם לא ייחתם הסכם, יתערב בית המשפט.

תגובת אי.די.בי לתביעה לא התקבלה עד למועד הפרסום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.