Forbes Israel Logo

ברוכים הבאים ל-iOS 7: מערכת ההפעלה זמינה להורדה

שלושה חודשים חלפו מאז נחשפה לראשונה בכנס המפתחים של אפל, iOS 7 זמינה להורדה למשתמשי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ'. קדם לה עדכון אייטונז לגרסה 11.1 ששוחרר זמן קצר לפני כן, גם הוא עם תמיכה ב-iOS 7, אך מלווה בפיצ'רים נוספים בינהם iTunes Radio וניהול נוח יותר לפודקסטים. עדכון מערכת ההפעלה הנוכחי מביא עימו את שינוי הממשק המשמעותי ביותר שידעה המערכת מאז הוצגה לראשונה ב-2007, אז עוד תחת השם iPhone OS.

השינוי המשמעותי ביותר שכוללת iOS 7 קשור לממשק המשתמש שעבר מידיו של האב המייסד של מערכת ההפעלה, סקוט פורסטל, לידיו של המעצב הראשי של אפל, גו'נאתן אייב. פורסטל שליווה את ג'ובס עוד מימיו ב-NeXT נפרד מאפל ומ-iOS בעקבות אינספור מחלוקות תוך פנימיות בקופרטינו ו-iOS 7 מיישמת את תפיסת עולמו המינמליסטית של אייב שמשך את iOS 7 אל עיצוב שטוח וחלק.

מרכז שליטה חדש: פונקציה ותיקה במערכת ההפעלה אנדרואיד שזוכה להופעת בכורה ב-iOS ומאפשרת גישה מהירה להגדרות המכשיר: כיבוי והדלקת קישוריות כמו בלוטות' או WiFi, בהירות המסך, עוצמת שמע ואפילו שימוש בפלאש המובנה כפנס.

מרכז התראות משודרג: סיכום יומי לגבי כל מה שפספסתם לצד ההתראות הרגילות וגם צעד אחד קטן לכיוון הפיצ'ר של גוגל, Google Now עם אפשרות לחזות מידע ספציפי ולהציג אותו מבעוד מועד כמו מזג האוויר וכו'.

ריבוי משימות: תצוגה חדשה לחלוטין לאפליקציות הרצות ברקע שמאפשרת גם לראות את התוכן הרץ ביישום וגם לסגור אותו באמצעות החלקת האצבע.

צילום: אפליקציית הצילום ב-iOS 7 גם היא שונתה לחלוטין וכוללת עכשיו מראה חלק ונקי יותר הכולל גם פילטרים מובנים ועריכה מתקדמת.

תמונות: אולי אחד השינויים הכי מתבקשים במערכת ההפעלה שנועדו לעשות סדר בכמות עצומה של תמונות שמשתמשים נוטים לצלם באמצעות האייפון לאורך זמן. האפליקציה החדשה יודעת לחלק את התמונות על בסיס מקום או זמן ולהציג את כולם יחד כשכל נגיעה תגדיל את התמונה הרלוונטית.


צילום: רויטרס

AirDrop: הפיצ'ר הותיק שמלווה את משתמשי OS X מגיע לאייפון ומאפשר מעתה לשתף תכנים באופן קל למדי על בסיס חיבור משותף ל-WiFi או באמצעות קישוריות הבלוטות' ולהעביר מידע מקודד בין מכשירים בנגיעה אחת על כפתור השיתוף.

ספארי: דפדפן הבית של iOS זוכה לשדרוג גם הוא הכולל תצוגת לשוניות חדשה ומראה חדש שיעלים כפתורים כשלא זקוקים להם.

סירי: העוזרת הקולית המובנת ב-iOS הופכת לחכמה יותר וגם תשמע אחרת ותוצג אחרת במערכת ההפעלה. היא יודעת להתממשק עם טוויטר, ויקיפדיה, בינג (כן, גוגל ואפל כבר לא חברות טובות יותר) ואלו מכם שמעדיפים בכלל להאזין לקולו של גבר יוכלו לשנות זאת בהגדרות המערכת. פרט לכל אלה, סירי חוגגת את יציאתה מבטא ב-iOS 7 וזו כשלעצמה אבן דרך עבור אפל.

Find My iPhone: מנגנון האיתור של מכשירי iOS הוטמע כעת באופן מוחלט במערכת ועובר שדרוג שיצריך את נתוני ה-Apple ID והסיסמא שלכם על מנת למחוק או לכבות את הפיצ'ר. כך, גם אם יגנב המכשיר, לא ניתן יהיה לעשות איתו דבר במידה והאדם שמחזיק בו לא ידע את פרטי המשתמש והסיסמא שלכם לשירותי אפל מרגע שתחסמו אותו מרחוק.

איך משדרגים?

הגדרות-> כללי-> עדכון תוכנה.

חסר לכם זיכרון פנוי במכשיר? עדכון באמצעות חיבור למחשב וסנכרון מול אייטונז יעשו את העבודה (שימו לב לעדכן את אייטונז לגרסתה האחרונה: 11.1).

חשוב לזכור: מומלץ לגבות את המכשיר לפני עדכון מערכת ההפעלה ובמידה ואתם מחזיקים במכשיר פרוץ, עדיף להמנע מלעדכן בכלל את מערכת ההפעלה בשלב זה.

לגיבוי באמצעות iCloud:

Settings -> iCloud -> Storage & Backup
ודאו שבתחתית העמוד האופציה "iCloud Backup" מסומנת על On. חברו את המכשיר לחשמל ולקישוריות WiFi ולחצו על "Back Up Now". שימו לב, ניתן לבצע גיבוי גם באמצעות אייטונז וחיבור המכשיר למחשב.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

פיירפוקס 24 הושק: סגירת טאבים ותמיכה ב-NFC

ממשיכים להילחם בסרטן: CureTech הישראלית מגייסת 4 מיליון דולרים [גיוס]

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.