Forbes Israel Logo

ברית מפתיעה בדרך? מנכ"ל אפל נועד עם סגן נשיא סין: "בשנה הקרובה נפתח במדינה 25 חנויות נוספות"

טים קוק, מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה האמריקאית "אפל", נמצא בימים אלו בעיצומו של סיור בסין – אשר הולכת ומבססת את מעמדה כאחד ממוקדי ההכנסות המשמעותיים ביותר של החברה. קוק סיפר בראיון מיוחד לכתבת אתר החדשות הסיני המוביל "סינה" כי החברה מתכננת להמשיך ולהרחיב את פעילותה במדינה – ולהקים 25 חנויות חדשות כבר במהלך השנה הקרובה, ובכך להגיע ל-40 חנויות ברחבי המדינה.

קוק צוטט בראיון כשאמר כי "זה רק עניין של זמן" עד שסין תהפוך למקור ההכנסות הגדול בעולם אל אפל. במהלך הרבעון השלישי של השנה הסתכמו מכירות החברה במדינה ב-5.8 מיליארד דולר – 14% מסך ההכנסות בעולם כולו.

טים קוק. מקדים תרופה למכה? | צילום: רויטרס

מטרתה הרשמית של נסיעתו של קוק היא קידום השקתו של מכשיר האייפון 6 החדש, אך "על הדרך" הוא הספיק כבר להיפגש עם סגן נשיא סין מה-קיי בכדי "לדון על סוגיות הנוגעות לאבטחת מידע פרטי של משתמשים" נמסר על ידי סוכנות הידיעות הממשלתית. נושא הפגישה מסקרן במיוחד, לאחר שלפני מספר ימים שמועות שונות ברשת האינטרנט גרסו כי הממשל הסיני עומד מאחורי שורה של פריצות לשירות i-Cloud, שירות הענן של אפל.

הפגישה גם מסקרנת במיוחד על רקע משבר "גוגל-סין" בשנת 2010, אז הודיעה גוגל כי הממשל הסיני פרץ לחשבונות ג'ימייל של משתמשים במדינה. כעת, קוק נראה כ"מקדים תרופה למכה" בניסיון להגיע להבנות עם הממשל במדינה בדבר מדיניות האבטחה והפרטיות של המשתמשים השונים.

בנוסף לפגישות אלו, קוק הספיק כבר לבקר באחד ממפעלי הענק במדינה אשר מייצרים רכיבים שונים למכשירי האייפון החדשים בכדי "לפקח מקרוב" אחרי תהליך הייצור במפעל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.