Forbes Israel Logo

ברננקי לא מתרגש מהמצב: "אם נראה צורך להתערב – נעשה זאת"

הציפיות להמרצה מיידית של השווקים התבדו. בנאום שנשא היום בפני הקונגרס האמריקאי, רמז נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי לכך שהבנק עשוי לנקוט בתוכנית לעידוד השווקים – אך רק אם המצב יידרדר.

בנאומו אמר ברננקי כי הבנק הפדרלי עוקב אחר "סיכונים משמעותיים" להתאוששות ארה"ב מהחוב האירופי ומקריסת הבנקים ביבשת. עם זאת, ולמרות שהשווקים חיכו לרמזים לגבי סיבוב נוסף של הרחבה כמותית, אמר ברננקי רק כי "הבנק מוכן לנקוט בצעדים הנדרשים במקרה שהמצב הכלכלי יסלים".

"אנו עוד לא במצב משברי". ברננקי | צילום: רויטרס

נתוני האבטלה החלשים בארה"ב בשבוע שעבר, בשילוב עם הסלמת המצב בספרד ובגוש היורו, העלו בימים האחרונים סברות כי הבנק הפדרלי יתערב בנעשה בשווקים. לכך התווספה היום הורדת הריבית של הבנק המרכזי הסיני, שהקפיצה את השווקים באירופה ובארה"ב. למרות המצב, לדברי ברננקי ארה"ב רחוקה ממצב משברי. "למרות הקשיים הכלכליים באירופה, הדרישה ליצוא בארה"ב החזיקה את המשק במצב טוב יחסית", ציין.

דבריו של ברננקי עמדו בניגוד חד לאלה של סגניתו ג'נט ילן, אשר אמרה אתמול כי היא תומכת בתוכנית תמריצים נוספת במטרה למנוע מהשווקים להמשיך בסיכון. ברננקי לא רמז לכך, אך ציין כי התוכנית הפיסקלית ההדוקה יותר שמציע הקונגרס עשויה, אם תיכנס לתוקף, "להציב איום משמעותי על ההתאוששות".

אתמול פורסם ספר הבז', שסקר את מצב הכלכלה האמריקאית על פי 12 מחוזות הבנק הפדרלי. על פי הספר, בחודשיים האחרונים המשיכה כלכלת ארה"ב לצמוח באופן מתון, וגם קצב גיוס העובדים לשוק התעסוקה התגבר מעט בעת האחרונה.

כתבות נוספות בנושא:

וול סטריט ג'ורנל: הבנק הפדרלי עשוי להתערב בשווקים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.