Forbes Israel Logo

ברננקי: למרות הנתונים המעודדים המשק צפוי לסבול

למרות שאינדיקטורים כלכליים רבים, ביניהם הוצאות הצרכנים, שיעור ההכנסה הפנויה והרווח של משקי הבית מראים סימנים של התאוששות, ברור שאנשים ועסקים רבים עדין סובלים מהתנאים הכלכליים הנוכחיים בארה"ב", כך אמר היום נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי. 

ברננקי סירב להתייחס לנתונים שפורסמו בסוף השבוע האחרון, המצביעים על עלייה במשרות הפנויות בארה"ב וכן לא אמר דבר בנוגע לתוכניות עתידיות להרחבת הפעילות המוניטרית של הבנק הפדרלי.

מדדים כלכליים וחברתיים משפיעים על החלטות כלכליות, בן ברננקי | צילום: רויטרס

במהלך כנס בנושא מדדים כלכליים, אמר ברננקי כי לאחרונה חלו מספר התפתחויות מעניינות בתחום המדדים הכלכליים וכן במדדים אחרים המעידים על רמת איכות החיים. ברננקי התייחס למדד האושר העולמי, הכולל בתוכו קריטריונים של רמת החינוך, כמות הזמן הפנוי של אנשים, ועוד, כקנה מידע אלטרנטיבי למדדים כלכליים שיכול להעיד על המצב הנוכחי במגוון מקומות בעולם. 

בנוסף אמר ברננקי כי בין המדדים הנוספים שיכולים להראות תמונת מצב טובה על החיים, ניתן למצוא גם את חלוקת ההכנסה, רמת הניוד בין המעמדות בחברה ומדד הביטחון התעסוקתי. לטענת ברננקי, "כל אחד מהמדדים הללו יכול לשמש ככלי למדידת צמיחה או האטה כלכלית ולהשפיע על החלטות כלכליות עתידיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן