Forbes Israel Logo

ברשויות המקומיות מאיימים: "אחרי הבחירות נשתק את המשק"

לקראת שביתה? ראשי הרשויות המקומיות מאיימים לפתוח בסדרת צעדי מחאה לאחר הבחירות, ובשיאה גם להשבית את המשק, אם הממשלה תעביר שורה שיפגעו בתקציביהן של הרשויות. "נלך עד הסוף. מיד אחרי הבחירות נשתק את המשק", אמר לפורבס יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט.

בישיבה סוערת, בהשתתפות עשרות ראשי רשויות, החליטו הוועד המנהל ומטה המאבק של מרכז השלטון המקומי, לכנס בשבוע הבא מסיבת עיתונאים במהלכה יודיעו על סדרת הפעולות שיחלו יום לאחר הבחירות לכנסת ב-22 בינואר.

במהלך הישיבה, הוצגה בפני ראשי הרשויות תמונת מצב לפיה צפויות הרשויות להיפגע משורה של החלטות, בראשן העלאת מחיר המים. על פי דו"ח שהוצג על ידי סמנכ"ל כלכלה של מרכז השלטון המקומי, ההחלטות יביאו לקיצוץ של 2.5 מיליארד שקל בתקציב, ויפגעו בכ-100 רשויות מקומיות עד כדי קריסתן.

"האוצר הוא גוף בעייתי", ציין בוחבוט. "אם לא ישנו את התפקוד שלו זה יהיה אסון למדינת ישראל. אין מדיניות לטווח ארוך, רק קיצוצים. המדיניות של האוצר היא כמו של יען, קודם כל שם את הראש שלו בחול, אומר 'לא', ואז כשלוחצים עליו הוא משלם".

"ניאלץ לסגור הרבה שירותים לאזרחים. האזרח הקטן ייפגע", הוסיף. "רק עלות תיקון הנזקים מהסופה שפגעה מוערכת בכמיליארד שקל, ועוד לא דיברנו על מחירי המים והקיצוץ במענקי האיזון".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.