Forbes Israel Logo

בשביל התיירים: דובאי בונה את העיר המקורה והממוזגת הראשונה בעולם

נראה שבדובאי הספורט הלאומי הוא לשבור שיאי עולם בבנייה. לאחר שבשטחה כבר הוקם המבנה הגבוה בעולם – הבורג' ח'ליפה – שמתנשא לגובה של מעל 820 מטר, מתכננת Dubai Holding, חברת האחזקות הלאומית של הנסיכות, לבנות את העיר המקורה והממוזגת הראשונה בעולם.

קניון גדול פי 30 מקניון איילון ופארק השעשועים המקורה הגדול בעולם

את העיר החדשה שתקרא Mall Of The World, השיק ראש ממשלת דובאי, מוחמד בן ראשד אאל מכתום, בטקס מרשים שנערך בנסיכות. העיר תשתרע על שטח עצום של 4.5 קמ"ר (השווה בערך לגודלן של ערים קטנות כמו אור-יהודה או יהוד) כשכל שטחה יהיה ממוזג ומקורה בכיפת זכוכית עצומה, שתיפתח בימי החורף הנעימים.

אז מה תוכלו לעשות בחופשתכם הבאה בעיר החדשה? ובכן, בתור התחלה, תוכלו להסתובב ולעשות קצת שופינג בקניון הגדול בעולם, שיוקם בעיר וישתרע על פני שטח של 743,224 מ"ר, כלומר, שטח הגדול פי 30 מקניון איילון. אם לא התעייפתם, תוכלו לבקר למשל בפארק השעשועים המקורה הגדול בעולם או ברובעים השונים של העיר. כך למשל תוכלו לבקר ברובע הבריאות, שיפנה בעיקר לתיירות רפואית, ויכלול בתי חולים מתקדמים ומרכזי ספא וטיפולים הוליסטיים; אם תרצו לצפות במחזמר טוב, תוכלו לבקר ברובע התרבות של העיר שיציע אזורי בילוי בהשפעת ברודווי, טיילת בהשראת שדרות הרמבלס בברצלונה, ורחובות עם חנויות בסגנון רחוב אוקספורד בלונדון. השיטוט כולו מתבצע ברחובות ממוזגים, ואם תתעייפו תוכלו להיעזר ברכבת החשמלית שתפעל בעיר.

צפו בהדמיה – כך תיראה העיר החדשה:

מתוך יוטיוב

בדרך להיות העיר המתויירת בעולם?

היזמים צופים שבזכות האטרקציות ובזכות מזג האוויר הנוח שישרור בה גם בחודשי הקיץ הלוהטים, יבקרו בעיר החדשה כ-180 מיליון מבקרים – פי 20 ממספר המבקרים הנוכחי במדינה. מדובר בנתון שיהפוך אותה ליעד המבוקש בעולם שישאיר את פריז עם 83 מיליון המבקרים שלה הרחק מאחור. כדי לארח את התיירים הרבים שיגיעו ייבנו בעיר כ-100 בתי-מלון שיכילו 20,000 חדרים, כשלשם השוואה בכל העיר אילת קיימים כיום רק 12,000 חדרי מלון. לנוחות המבקרים יעמוד חניון עם 50 אלף מקומות חנייה (תחשבו על 50 פעמים חניון הבימה החדש למשל) – בהחלט לא מקום בו תרצו לשכוח היכן החניתם את הרכב.

החברה לא מסרה פרטים נוספים, כמו מתי תסתיים הבנייה או העלות המשוערת של הפרויקט. אולם בהתחשב בפרויקטים שאפתניים כמו מגדל הבורג' ח'ליפה או פרויקט האיים המלאכותיים – נראה שיש למה לחכות.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: צוק איתן: אירוח סטארטאפים מהדרום ואפליקציות מומלצות

עוד בגיקטיים: GetYou מגייסת 1.1 מיליון דולר במטרה לנפץ דעות קדומות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.