Forbes Israel Logo

בתום פגישה לילית: התקדמות במגעים בין יאיר לפיד לעופר עיני

שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני נועדו הלילה לפגישה ממושכת. בפגישה, שהתנהלה לדברי אנשי ההסתדרות באוירה חיובית, הושגה התקדמות במגעים בין הצדדים וקטן החשש כי בהסתדרות יכריזו על סכסוך עבודה במשק. 

אתמול נראה כי עיני עובר מאיומים למעשים, כשהודיע שיכנס את הגורמים המוסמכים בהסתדרות לדון באפשרות להכריז על סכסוך עבודה במשק במחאה על הגזירות הצפויות בתקציב 2013-2014. עיני מסר כי ייפגש עם ועדת התיאום של ההסתדרות האחראית על הכרזת סכסוכי העבודה, עם הנהגת ההסתדרות ובית נבחרי ההסתדרות. אם יוחלט על הכרזה על סכסוך עבודה כללי תשבית ההסתדרות את המשק תוך שבועיים. 

כינוס גופי ההסתדרות אמור היה להתקיים לאחר שעיני הצהיר בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד כי אם לא ייכנסו מיד למו"מ על הגזירות תנקוט ההסתדרות בכל האמצעים שבידיה על מנת לעצור אותם מאישור התקציב. במכתב ששלח לאחרונה עיני לנתניהו נאמר כי "בהצעת התקציב קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים המהווה את מעמד הביניים והמעמד הנמוך". 

במכתב מציין עיני כי "על פי הפרסומים גזירות אלו כוללות קיצוצי שכר צפויים, פגיעה בעבודה המאורגנת, הגדלת הנטל על ציבור העובדים והגמלאים ונקיטה בצעדים חד צדדיים, וזאת מבלי שנוהל מו"מ עם ההסתדרות: "אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך התנהלות חד צדדית זו ולכל פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

עופר עיני | צילום: ישראל הדרי

בנאומו במליאת הכנסת בשבוע שעבר, הצהיר נתניהו: "שום שביתה לא תרתיע אותנו מלבצע רפורמות ענק עבור כלל אזרחי ישראל. אי אפשר לבנות כלכלה חזקה בלי הגדלת התחרות". עוד אמר נתניהו: "אנחנו מחויבים לפתיחת הכלכלה לתחרות, אנחנו נגד מונופולים, אנחנו בעד תחרות. ככל שהשוק תחרותי פחות ויותר ריכוזי, הוא משרת קבוצות מצומצמות, וככל שהוא תחרותי יותר הוא משרת את כלל האזרחים. התחרות רעה לפרוטקציונרים, וטובה לכלל האזרחים ובייחוד לחלשים".

על פי מתווה התקציב אותו הציג בשבוע שעבר שר האוצר יאיר לפיד לראש הממשלה, יקוצצו 18 מיליארד שקל מהתקציב, זאת על מנת לשמור על יעד הגירעון ברמה של 3%. במסגרת הגזירות הצפויות יקוצצו השכר והפנסיה של עובדי המגזר הציבורי, יקוצצו קצבאות הילדים, תוקטן התמיכה הממשלתית בחרדים ועוד.

בתחום המיסוי צפויה העלאה של 1% במס ההכנסה, העלאה של 1% במע"מ, העלאת המס על סיגריות ואלכוהול ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.