Forbes Israel Logo

גוגל: המכונית האוטונומית שלנו בטוחה עכשיו יותר מהנהיגה שלכם

יש לי יסוד סביר בהחלט להאמין שאת המחקר האחרון שלה על המכוניות החדשות, אלו שנוסעות ללא נהגים, גוגל ביצעה באמצעות גוגל ישראל, על כבישי ארצנו הקטנטונת. אני מאמינה שזה מה שקרה, מכיוון שתוצאות המחקר מראות כי המכוניות הללו בטוחות יותר מאשר כאלה בהן נוהגים נהגים בשר ודם, ואת הנהג הישראלי הממוצע אני דווקא מכירה היטב.

אבל ההנחות שלי, הגיוניות ככל שיהיו, אינן מדויקות. המחקר נערך בקליפורניה הירוקה ובנוואדה המדברית, ולפי מנהל פרוייקט המכוניות האוטומטיות של גוגל, שני הדגמים, הן הפריוס והן הלקסוס, הוכיחו את עצמן כיעילות יותר מהנהגים האנושיים.

המנהל, כריס אורמסון, הציג את הנתונים במהלך כנס רובוטיקה שנערך במהלך סוף השבוע האחרון בסנטה קלרה שבקליפורניה. לדבריו, לא מדובר במחקרון קטן, אלא במאות אלפי קילומטרים שגמעו המכוניות האוטונומיות במטרה לאסוף את הנתונים. עם זאת, יש לציין כי ההשוואה נעשתה כאשר הנהגים נהגו במכוניות גוגל עצמן, ולא בדגמים אחרים, שאולי מיועדים יותר לשימושי הנדסת אנוש.

כך בין היתר התברר כי כאשר אדם, בן תמותה, ישב מאחורי ההגה ונהג במכונית, המכונית האיצה ובלמה בחדות גדולה יותר מאשר כשנהגה את עצמה. עוד עלה כי התוכנה המותקנת במכוניות שמרה על המרחק מהמכוניות שלפני באופן יעיל יותר מאשר הנהגים האנושיים, לא שזה מפתיע.


צילום: ויקימדיה (Steve Jurvetson)

יש לציין כי המכונית האוטונומית אינה כזו באופן טבעי, זאת אומרת – לא מדובר במכונית בה ברגע בו אתם מסובבים את המפתח ומתניעים השליטה נלקחת מידיכם. המכונית פועלת כמו כל מכונית אחרת, אך בדומה למטוסים בהם ניתן לעבור למצב של טייס אוטומטי, כך גם במכונית גוגל: הנהג יכול, בכל רגע נתון, להעביר את ההגה לידי התוכנה.

על מנת להבין מתי ואיך בדיוק אמור להתבצע המעבר, הציג אורמסון מסך תצוגה אותו פיתח הצוות שבראשותו, שנועד להסביר לנהגים מה המכונית האוטונומית יודעת לעשות, ומהן בדיוק הסיטואציות בהן ראוי להניח לה לקחת פיקוד.

לדברי אורמסון, בשל המעבר לנהג אוטומטי, "אנחנו מעבירים פחות זמן במצבים הקרובים להתנגשות. המכונית שלנו נוהגת באופן חלק יותר ובטוח יותר מאשר הנהגים המקצועיים שלנו". יכול להיות שהמסקנה היא כי מדובר במתנת גוגל לאנושות ולמלחמה בתאונות הדרכים, מצד שני, יכול להיות שחברת הענק צריכה להחליף את הנהגים.

אם אתם כבר מפנטזים על הרגע בו באמת תוכלו לעצום את העיניים, בעוד התוכנה של גוגל תנהג אתכם בשלום הביתה, כנראה שאתם מקדימים את זמנכם. גוגל אומנם בודקת את המכוניות האוטונומיות כבר משנת 2010, אך תמיד כאשר אדם חי וקיים יושב בכיסא הנהג ומוכן להשתלט על הרכב בעת צרה. כמו כן, לא ידוע עדיין מתי המכוניות יעברו לייצור מסחרי וייכנסו לשוק, ידוע רק כי גוגל נמצאת במגעים עם כמה יצרניות רכב מובילות, שחלקן מנסות אף לפתח מערכת אוטומציה משל עצמן.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

חדש בקנדה: כספומט ה-Bitcoin הראשון בעולם

בקרוב: טיסה לחלל בכדור פורח


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.