חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גוגל, מאחוריכם: הכירו את LaForge, מתחרה חדש ל-Google Glass בשביעית מהמחיר

התחרות סביב המשקפיים החכמים של גוגל, Google Glass מתגברת מיום ליום וחברות סטארטאפ רבות נוצרות במטרה עיקרית אחת, להסיט את אור הזרקורים מענקית הטכנולוגיה ולייצר פתרונות טכנולוגיים משל עצמן על בסיס אותו הרעיון. בעוד בגוגל מתכוננים להשקה ככל הנראה במהלך שנת 2014, כמות נכבדת של מתחרות מציגות בתורן את המשקפיים שאולי יהיו על ראשנו במהלך השנים הקרובות.

האחרונה שעולה לאור הזרקורים היא חברת סטארטאפ קטנה ממסצ׳וסטס בשם LaForge Optical אשר יצרה אלטרנטיבה למשקפיים החכמים של גוגל, אך על פי טענתם מדובר במוצר שמאפשר למשתמש להיטמע בתוך העולם הוירטואלי בצורה פשוטה הרבה יותר, ועדיין לא לגרום למשתמשים להיראות כמו סייבורגים או חנוני-על מכוכב אחר. מדובר במוצר שמסוגל לתת למשתמשים, בדומה ל-Google Glass פיצ׳רים כגון צילום, הקלטת קטעי וידאו, הצגת הפיד החברתי ברשתות החברתיות שלכם כגון פייסבוק וטוויטר, ניווט ועוד.

התצוגה מנקודת מבטו של לובש המשקפיים | צילום: יח"צ

שונה מ-Google Glass גם בחווית השימוש וגם במחיר

בניגוד ל-Google Glass, המוצר צפוי להיראות כמו משקפיים רגילים לגמרי מבחינת העיצוב, וחווית השימוש במשקפיים צפויה להיות נוחה יותר מהתצוגה הזעירה של Google Glass הנמצאת בצידו הימני העליון של המסך. על פי התמונות, מערכת ההפעלה שתגיע עם המשקפיים, ghost os, צפויה לתת למשתמשים מבט מלא על גבי הרוחב המלא של המשקפיים עצמם. ממבט ראשון, נראה כי המשקפיים יהוו מעין תצוגת סמארטפון מורחבת, וכי הם צריכים לכלול סוג של טאצ׳פד בכדי לנווט לפיצ׳ר הרצוי.

אך נראה שהקילר פיצ׳ר הולך להיות הפיצ׳ר שהמשתמשים מרגישים אותו הכי הרבה אצלם, המחיר. על פי המייסדים, מחיר המשקפיים, שצפויים לעלות בקיקסטארטר בזמן הקרוב אמור להיות כ-400 דולר, כאשר מחיר הגירסא הראשונה שתושק לקהל הרחב צפויה לעמוד על 200 דולר בלבד – הבדל גדול מה-1,500 דולר אותם דורשת גוגל עבור גישה מוקדמת למשקפיים שלהם, ואפילו מה-667 דולר אותם דורשים ב-META, המתחרה הגדולה ביותר של Google Glass על משקפי ה-AR מתוצרתם. כמו כן, למפתחים תהיה גישה מלאה לחומרה של המשקפיים והאפליקצייות צפויות לרוץ בצורה מקומית על המכשיר – בניגוד ל-Google Glass, שעד לפני כמה ימים הסתמכה על אפליקציות שרצות בענן באמצעות ה-Mirror API שלה בלבד.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

חברה סינית מציגה טאבלט עם עיצוב זהה לאייפד מיני ב-177 דולר בלבד

פייסבוק בוחנת פיצ׳ר חדש: שמירת קישורים לקריאה מאוחרת

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן