Forbes Israel Logo

גוגל נרדמה: שוק המשקפיים החכמים רותח והוא לא יחכה לה לנצח

זה אולי יהיה מוגזם להגיד שפרויקט המשקפים של גוגל מפגר אחרי השוק, אבל הוא בהחלט כבר לא יהיה ראשוני ובלעדי כמו שבחברה ציפו. החלופות כבר נושפות בעורף ומציעות מגוון מחירים ויכולות לא פחות טובות.

הגרסה הנסיונית של גוגל שיצאה לשוק לידיהם של החוקרים והמפתחים עלתה 1,500 דולר ורבים בשוק העריכו כי המוצר המוגמר לקהל הרחב יהיה כמובן אף יקר יותר. אם זה המקרה אז אפשר לומר שגוגל בבעיה, כי לשוק המשקפיים החכמות עומדים להכנס מוצרים נוספים כאשר בכולם החדשנות היא הכותרת אך המחיר אצל המתחרות נמוך יותר.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

קחו לדוגמה את דגם המשקפיים החכמים Smith + Recon Ski, הוא מספק שורה ארוכה של יכולות וביצועים כשבניהם בחינת מהירות, מיקום, מרחק, טמפרטורה ודברים נוספים. קמונעית הדגם מוכרת אותו ב-650 דולר. חברת המשקפיים "אוקלי" עובדת על דגם משלה ב-599 דולר. Reconjet מוכרת דגם שלה ב-499 דולר כשהמחיר צפוי לעלות ל-599 דולר.

צילום: רויטרס

מוצר נוסף, מאירופה, GlassUp לוקח את התחרות צעד אחד קדימה ויכול לקבוע רף מחיר חדש. ה-GlassUp יהיה זול יותר בצורה משמעותית. "אנחנו לא מצליחים להבין מדוע גוגל גובה מחיר כל כך יקר", אומר בשיחה לפורבס מנכ"ל החברה הונציאנית, פרנצ'סקו גיארטוסיו. "המחיר שלנו יהיה סביב 300 יורו או 399 דולר".

היום ברור לכולם שהטרנד החם של השוק יהיה אותם מוצרים לבישים, המשקפיים, השעון החכם סטייל אפל שמדובר עליו רבות (iWatch) או כל פריטים לבישים כאלה ואחרים שמודדים תנועה, מהירות וכדומה.

הערכות של חברת המחקר ABI מצביעות על כך שיזמים ישקיעו 670 מיליון דולר במוצרים מסוג זה רק בשנת 2013, והשקעה זו תעלה ל-2.5 מליארד דולר עד שנת 2018. זה בכלל לא ברור שנתח השוק העצום הזה מחכה רק לגוגל, ענקית החיפוש אמנם ירתה את יריית הפתיחה ונתנה לו דחיפה עצומה אך יש מספר חברות שכבר נמצאות עמוק בפנים וגם הן רוצות את המזומנים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן