Forbes Israel Logo
גוגל פוטוס. צילום: Shutterstock
גוגל פוטוס. צילום: Shutterstock

גוגל Photos מתחילה לגבות כסף על אחסון: כך תשמרו על הקבצים

שינויים דרמטיים במדיניות ענקית הטכנולוגיה שתפסיק לאפשר שטחי אחסון חינמיים במרבית השירותים שלה. כמו תצטרכו לשלם כדי לשמור על הקבצים שלכם ומה האלטרנטיבות המומלצות?

שינויים דרמטיים: כדאי מאד שתדאגו לגיבוי של כל התמונות החשובות והסרטונים האהובים עליכם מטיולים בחו"ל או מאירועים משפחתיים, כי ממש בעוד כמה ימים, החל מה-1 ליוני, גוגל תפסיק את שירות האחסון החינמי והלא מוגבל בשירות Google Photos הפופולרי שלה.

עד היום ניתן היה לשמור בשירות תמונות וסרטונים באיכות המקורית או ברזולוציה נמוכה יותר, כאשר שטח האחסון החינמי היה מיועד לתמונות באיכות נמוכה יותר.

מתחילת החודש הבא שירות זה יופסק והמדיניות של ענקית הטכנולוגיה תשתנה ולא תציע שום שטח אחסון לא מוגבל באף אחד מהשירותים שלה. החלופה שמספקת גוגל היא 15 ג'יגה בייט של שטח אחסון חינמי בכלל השירותים, ללא קשר לרזולוציה של הקבצים. נדגיש כי מדובר לא מדובר בשינוי מדיניות התקף רק בגוגל פוטוס אלא גם בשירותים נוספים ופופולריים כמו גוגל דוקס, סליידס, פורמס ועוד.

זמן לשנות הרגלים

משתמשים שיעלו כמות קבצים העולה על ההרשאה החינמית ייאלצו להתחיל לשלם עבור השירות. נכון להיום, מחזיקי טלפון של המותג פיקסל של גוגל דגם 2-5 יוכלו להמשיך להנות משטח אחסון בלתי מוגבל בחינם, אך דגמים אלו של המותג לא זמינים או נפוצים במיוחד בארץ נכון לרגע זה.

כלל התמונות שכבר גובו באמצעות השירות של גוגל ברזולוציה נמוכה יותר, יוחרגו מהמכסה החדשה. עם זאת, כדאי כמובן לגבות את הקבצים החשובים לכם ליתר ביטחון.

לשירות האהוב יש כמובן אלטרנטיבות נוספות בשוק, אך אם בכל זאת אתם בכל זאת מעוניינים לשמור על המצב הקיים יהיה עליכם להיפרד מסכום שינוע בין 8 ש"ח בחודש לבין 80 ש"ח בשנה עבור שטח אחסון של 100 ג'יגה בייט. המחיר עולה בהתאם לגודל שטח האחסון שתרצו לרכוש.

ביקוש הולך וגובר

הסיבה המרכזית מאחורי שינוי המדיניות של גוגל קשורה בין היתר לפופולריות ולביקוש ההולך וגובר לשטח אחסון דיגיטלי. בחודש נובמבר בשנה שעברה פרסמה החברה כי תחת השרתים שלה מאוחסנות כ-4 טריליון תמונות ושמידי שבוע מועלים 28 מיליארד קבצים נוספים.

לא רק גוגל הבינה את הפוטנציאל שבביקוש העולה לשטח אחסון, אלא גם ענקיות נוספות כמו אמזון שמציעה את שירות אמזון Photos, מיקרוסופט שמציעה את שטח האחסון הכללי OneDrive, או חברת דרופבוקס המוכרת, שאמנם אינה ייעודית לתמונות אך מאפשרת שטח אחסון חינמי של עד 2 ג'יגה בייט לצד מסלולים נוחים נוספים.

אופציה פופולרית נוספת אך פחות מוכרת היא שירות האחסון בענן Mega, שמציע 50 ג'יגה בייט של אחסון חינמי כולל הצפנה מקצה לקצה. אופציה נוספת היא Degoo, שירות שוודי שמעניק למשתמשים כ-100 ג'יגה בייט של אחסון חינמי בענן, וגם אתר פליקר המיועד בעיקר לצילום ומאפשר אחסון של עד אלף תמונות בחינם.

בנוסף לשירותי הענן ניתן כמובן לרכוש כונני גיבוי חיצוניים שיבטיחו שהקבצים החשובים לכם לא ילכו לאיבוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן