Forbes Israel Logo
גולדמן זאקס, תחזיות, כלכליות, צילום: shutterstock
גולדמן זאקס, תחזיות, כלכליות, צילום: shutterstock

לא הכל שחור: גולדמן זאקס בכמה תחזיות כלכליות גדולות ל-2021

לצד הצפי לצמיחה חזקה וגידול ברווחי החברות, בוחן בנק ההשקעות מהן ההשלכות ארוכות הטווח של ניצחון הדמוקרטים ואיך זה עומד להשפיע על כלכלת ארה"ב

כשהוא נהנה מקונגרס תחת שליטה דמוקרטית, צפוי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לקדם במרץ חבילת תמריצים רחבה נוספת ברגע כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר, מהלך אשר אמור לדחוף לצמיחה חזקה יותר של המשק האמריקאי ולתדלק תשואה עודפת של השווקים – כך צופים בבנק ההשקעות 'גולדמן זאקס' בתחזית כלכלית מיוחדת שפורסמה לקראת 2021. עם זאת מצננים שם את ההתלהבות ומשערים כי הצמיחה עלולה להתמתן ברגע שתוכניות העלאות המיסים של הדמוקרטים תצא אל הפועל ב-2022.

בבסיס התחזית צופה בנק ההשקעות סבב נוסף של חבילת תמריצים פיסקלית בהיקף כולל של כ-750 מיליארד דולר, אשר תכלול תמריצי סיוע למשקי הבית בהיקף של 300 מיליארד דולר, מענקי סיוע של 250 מיליארד דולר למדינות ולרשויות המקומיות ו-150 מיליארד דולר שיוענקו לאזרחים באמצעות דמי אבטלה מוגדלים.

חבילת הסיוע המקיפה צפויה לדחוף לביצועים טובים יותר של המשק המקומי ולגידול של 6.4% בתמ"ג ב-2021, טוב יותר מהתחזית הקודמת שעמדה על גידול של 5.9% והתאוששות ניכרת לעומת צמיחה שלילית של 3.6% שנרשמה ב-2020. 

הנשיא הנבחר ביידן צפוי לקדם חבילת תמריצים רחבה נוספת, מהלך אשר אמור לדחוף לצמיחה חזקה יותר של המשק האמריקאי. צילום: shutterstock
הנשיא הנבחר ביידן צפוי לקדם חבילת תמריצים רחבה נוספת, מהלך אשר אמור לדחוף לצמיחה חזקה יותר של המשק האמריקאי. צילום: shutterstock

הצמיחה המהירה מהצפוי בתוצר תסייע לירידה בשיעור האבטלה, שנשאר ללא שינוי בחודש שעבר ועמד על 6.7%. על פי התחזית המעודכנת של גולדמן זאקס צפויה האבטלה לרדת במהלך 2021 ולרשום עד סוף השנה רמה של 4.8% בלבד – שיפור לעומת התחזית הקודמת, אך עדיין מדובר ברמת אבטלה גבוהה יותר מזו שנרשמה לפני התפרצות הקורונה, שעמדה אז על שפל של פחות מ-4%.

אינפלציה גבוהה

האנליסטים של בנק ההשקעות צופים בנוסף גם ביצועים משופרים של חברות ה-S&P 500 אשר יגדילו את רווחיהן ב-2021 בשיעור של 31%. יחד עם זאת, העלאת מס החברות על ידי הדמוקרטים, שתיכנס לתוקפה בשנת 2022, תוביל להערכתם לצמיחת רווחים שנתית נמוכה יותר של החברות אשר תעמוד על 10%.

"הגידול בהוצאות הפיסקליות והצמיחה הכלכלית המהירה הצפויה השנה, ידחפו לאינפלציה גבוהה יותר ולגידול בשיעורי הריבית", חוזים בגולדמן זאקס וצופים עלייה שנתית ממוצעת של 1.8% במחירי הסחורות והשירותים.

סך הכל מעריכים בבנק ההשקעות כי מדד ה-S&P ימשיך לטפס ויגיע לרמה של כ-4,300 נקודות עד סוף השנה, מה שמשקף לו תשואה שנתית חיובית של 13% לעומת הרמה הנוכחית אליו הגיע המדד, לאחר שהשלים עלייה שנתית של 16% ב-2020.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן