Forbes Israel Logo

גופות, סקס ומזוודות של מזומנים: שערוריות המיליארדרים הגדולות של 2012

עבור עשירי העולם הכל בחיים גדול יותר, מרשים יותר וכן, גם מזעזע יותר. כשאחד המיליארדרים החזקים עושה בושות, כל העולם שומע על זה וההשפעה של מעשיו מרחיקת לכת. מראשי ממשלה שמעורבים בשערוריות סקס ועד למי שמעז לדרוש מנשיא ארה"ב את דרכונו האישי: קבלו את סיכום הסקנדלים הגדולים של המליארדרים בשנה האחרונה. 

ת'ור בטיסטה: במרץ 2012 שחקן הפלייבוי הברזילאי סור בטיסטה, בנו של אייקה – האיש ה-7 בעושרו בעולם עם הון של 30 מליארד דולר, נהג במכוניתו מרצדס SLR מקלארן בריו דה ז'אנרו כשהוא פגע ברוכב אופנים, פועל בן 30 שנהרג במקום. בחודש מאי, החליט השופט בבית המשפט כי בטיסטה חייב לעמוד למשפט, אך היום הזה טרם הגיע. בספטמבר, הוא נבחר למועצת המנהלים של קבוצת EBX בחברה של אביו.

לא שילם מזונות במשך חמש שנים, פרנסואה הנרי פינולט (משמאל) | צילום: רויטרס

פרנסואה נרי פינולט – איל האופנה הצרפתי ובעלה של השחקנית סלמה הייק מגיע ממשפחה ששוה כ-13 מיליארד דולר. את מקומו ברשימה הרוויח פינולט בשל משפט מתוקשר שניהל נגד חברתו לשעבר הדוגמנית לינדה אווג'ליסטה, במסגרתו הוא הואשם באי תשלום מזונות לבנו במשך חמש שנים. פינולט מצידו טען כי הדוגמנית נכנסה להריון בכוונה כדי לסחוט ממנו כסף. המשפט הסתיים במאי האחרון בפשרה בין הצדדים על סכום שלא פורסם. 

האנס כריסטיאן ראוסין – השערוריה ההזויה ביותר של השנה היא גם העצובה מכולן. המיליארדר השוודי, נצר לאימפריאת החלב במדינה נעצר בלונדון בחשד לאחזקת סמים. כשהשוטרים ערכו חיפוש בביתו, הם מצאו את גופת אישתו אווה. בסופו של דבר מתברר שאווה נפטרה ממנת יתר של סמים. ראוסין התגורר עם גופת אשתו במשך שבועות ארוכים עד שנעצר.

5 מיליון דולר תמורת הדרכון של אובמה, דונלד טראמפ, צילום: רויטרס


דונלנד טראמפ:
ימים לפני הבחירות לנשיאות, דונאלד טראמפ  גרם לאנשים בכל רחבי העולם לגלגל עיניים לאחר שפרסם וידאו ביוטיוב בו הוא הציע לנשיא אובמה הצעה "שהוא לא יוכל לסרב לה". המיליארדר ביקש מהנשיא להציג את רישומי הקולג' שלו ומסמכים רשמיים כמו דרכון בתמורה לתרומה של 5 מיליון דולרים לצדקה לפי בחירתו של אובמה. המהלך של טראמפ זכה ללעג בעיתונות ואין צורך לומר, הנשיא לא פרסם שום מסמך וזכה בבחירות.

סילביו ברלוסקוני: אצל ראש ממשלת איטליה לשעבר אפשר להגיד סקנדלים כרגיל: הוא עדיין מועמד לדין על קיום יחסי מין עם זונה קטינה, זאת בעוד שהוא כבר נידון לשנת מאסר בחודש אוקטובר על הונאת מס.

עם זאת, איל התקשורת המיליארדר וראש הממשלה לשעבר, עדיין משתעשע בתקשורת עם הרעיון לרוץ לכהונה נוספת בבחירות הקרובות במדינה. ברלוסקוני הוא בן 76, ועדיין נשוי לאשתו השנייה אך זה לא מנע ממנו להציג לא מזמן את ארוסתו הצעירה בת ה-27. כן סקנלדים כרגיל, כי אצל ברלוסקוני זה רק עוד שנה שיגרתית בחייו.


ברלוסקוני – אלוף הסקנדלים | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.