חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גיל בן משה

בן 17 מכרמי יוסף, לומד בתיכון לוד למדעים.

עוסק בפיתוח יישומים בג'אווה לאייפון ובבניית אתרים. עד היום אפליקציות שפרסם הורדו על ידי למעלה מ-400 אלף משתמשים ברחבי העולם. 


איך נראה יום ממוצע שלך? אני חוזר מבית ספר בערך בארבע, עושה שיעורים ומקדיש את רוב אחר הצהריים לתכנות וללמידה של תחומים חדשים. זה מאוד תלוי במצב הרוח – כשאני נכנס לזה, אני יכול לשבת שעות על פרויקט או על למידת נושא חדש. בין לבין אני משתדל למצוא חצי שעה לנגן על הפסנתר ולעבור על מיילים ששולחים לי משתמשים באפליקציות שלי. 

ההורים שלך מבינים במה אתה עוסק? ההורים שלי לא ממש מבינים את המונחים המקצועיים של התחום, אז אני מנסה לפשט אותם ולהשתמש במטאפורות מהעולמות שלהם כדי להסביר. אני מנסה להמחיש כל דבר שאני מפתח ולהראות להם כמה שיותר דברים ויזואליים. הפערים בין הדורות בתחום הזה זה דבר נחמד. תמיד ההורים לימדו אותי על העולם ועזרו לי, ועכשיו יש תחום שבו אני יכול ללמד אותם ולעזור להם כשצריך. בדיוק כמו שאני עוזר היום להורים שלי, אני בטוח שהילדים שלי יעזרו לי וילמדו אותי יום אחד. 

איך ייראה העולם בעוד עשרים שנה? אני מאמין שכל המכשירים הטכנולוגיים יעברו תהליך של איחוד ושילוב למכשיר אחד. אם פעם המצלמה שימשה כדי לצלם והטלפון כדי לדבר – היום אנחנו כבר רואים התחלה של שילוב הפונקציות השונות במכשיר אחד, וזה רק ילך ויתפתח. וכשכל המכשירים יצטמצמו למכשיר נישא אחד, אנחנו נהיה מוקפים רק בצגים ושקעים שיאפשרו לנו לעגון את המכשיר ולפרוש את כל המידע והשימושים שהוא יציע. לדעתי, האתגר האמיתי יהיה להצליח להעתיק עקרונות שונים מגוף האדם אל העולם הטכנולוגי. בסופו של דבר, המוח האנושי הוא המחשב המתקדם ביותר בכל ההיסטוריה, ואני בטוח שינסו לשעתק עקרונות בסיסיים של דרך הפעולה שלו אל המחשבים המלאכותיים. 

מה דעתך על מערכת החינוך הישראלית? בית הספר שלי היה מדהים. העובדה שאני כל כך עמוק בתוך העולם הזה היא רק בזכות בית הספר, שפתח לי המון דלתות, אתגר אותי ודחף אותי ליזום ולהצליח. נכון, הרבה מהתכנים שסייעו לי למדתי לבד דרך האינטרנט, אבל העובדה שהשקעתי מזמני הפנוי וחיפשתי איך להוסיף וללמוד היא רק בזכות עבודה נהדרת של בית הספר, ובמיוחד של מרכזת המגמה שלי. היא השקיעה בי ובכל התלמידים המון, פתחה לי את הדמיון וגרמה לי להתאהב בתחום הזה.

מה דעתך על הפוליטיקה הישראלית? פוליטיקה מאוד מעניינת אותי, אני משתדל להתעדכן כל יום. לדעתי, בסופו של דבר זו מערכת מאוד לא מתגמלת ולא מושכת, וחבל, כי שם טמון הפוטנציאל הגדול לשנות ולהשפיע. יכול להיות שהבעיה נעוצה בשיטה עצמה, אבל בכל מקרה, המערכת חייבת למשוך אנשים איכותיים יותר. 

תחביבים מעבר לטכנולוגיה: לנגן על פסנתר, לבשל וכמובן – לבלות עם חברים. זה תמיד כיף. 

מה החולשה שלך? אני מאוד אוהב סאונד טוב. אין גבול לכמה שאני יכול להשקיע בזה, גם מבחינת זמן וגם מבחינת כסף. 

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? החלום שלי הוא להקים חברה – ולא חברת סטארט-אפ שתימכר מהר, אלא דווקא חברה שאוכל לנהל לאורך זמן, לעצב חזון ולהשפיע על הדרך בה אנחנו חווים את הטכנולוגיה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן