חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גינוי חריף בארה"ב להרחבת הבנייה: "פרובוקציה של ישראל"

תגובה זועמת בארה"ב להודעת ממשלת ישראל על כוונתה לבנות 3,000 יחידות דיור בגדה המערבית ולקדם את הליכי התכנון באזור E1 המחבר בין ירושלים ומעלה אדומים. בהתבטאות חסרת תקדים, אמרה הלילה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ויקטוריה נולנד, כי "אנו מאוכזבים מאוד מכך שישראל מתעקשת להמשיך באותו הדפוס של פעולות פרובקטיביות".

"המנהיגים בישראל ממשיכים לומר כי הם תומכים ב-2 מדינות, אך פעולות שכאלו מרחיקות מטרה זו", הוסיפה נולנד. "אנו קוראים לישראל ולפלסטינים לחדול מכל סוג של פעולות חד צדדיות שאינן מועילות ולנקוט בצעדים קונקרטיים כדי לשוב לשיחות ישירות".

גם בבריטניה הצטרפו לגינוי החריף: "זוהי פרובוקציה חמורה ומכשול לשלום", אמר שר החוץ הבריטי וויליאם הייג. "היא תקשה על השגת מגעים לפתרון. גם אנו קוראים לישראל להפוך את ההחלטה ולא לנקוט בצעדים נוספים המכוונים בהרחבת או עיגון פעילות הרחבת הבנייה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נתניהו. ביקורת חסרת תקדים מארה"ב | צילום: מרק ישראל סלם

גם בישראל לא איחרו התגובות לגינוי האמריקאי להגיע. "נתניהו ממשיך לחצות קווים אדומים ובהחלטותיו החפוזות מוביל אותנו לבידוד בינלאומי ולמחלוקת קשה עם בעלת הברית הקרובה לנו ביותר", מסר ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות במפלגה. "ההצהרות חסרות האחריות של נתניהו שהמניע המרכזי שעומד מאחוריהן הוא קמפיין בחירות ציני על גבו של הציבור, מובילות למציאות שפוגעת באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל מתוך מטרה אחת – שינוי סדר היום החברתי – כלכלי המאיים על כמות המנדטים שיניח בכיסו לאחר הבחירות".

המשנה לראש הממשלה, והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום אמר הבוקר בתגובה לגלי צה"ל: "יש לנו מסר ברור שגדל ההתיישבות מונף בראש התורן. נמשיך להקים יישובים בגליל, בנגב, בירושלים וביהודה ושומרון. כל השכונות המדוברות נבנו כולן על ידי מפלגת העבודה, אבל לפתע מה שנבנה נמצא במחלוקת. אין כאן שום קשר לבחירות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן