Forbes Israel Logo

גל התייקרויות: מחירי המים והארנונה עולים, המשכורת תקטן

כניסתה של שנת 2013 מביאה עמה הבוקר שורה של התייקרויות: מחירי המים והארנונה עלו החל מחצות בכ-2.8% וב-2.3 בהתאמה. בהמשך השנה צפויים להתייקר גם מחירי החשמל, התחבורה הציבורית והמוצרי החלב בפיקוח.

מס ההכנסה לעומת זאת דווקא יעלה למשתכרים מעל 14,200 שקל בחודש. המשמעות של עליית המחירים והמס עשויה להגיע למאות שקלים בחודש עבור כל משפחה, עוד לפני הגזירות הנוספות שיוטלו לאחר הבחירות ועם אישורו של תקציב המדינה החדש.

פרופסור אבי שמחון, לשעבר יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר ומרצה בכיר לכלכלה, אמר הבוקר לגל"צ: "ישנה נימה של היסטריה סביב התייקרות המים, העלייה הקרובה תהיה של כמה שקלים בלבד. גם כשיש יותר גשם זה לא מספיק ל-8 מיליון איש, הגשמים בטלים בששים לעומת לעומת הצרכים. אנחנו משלמים גם על זה שבמשך שנים צנרת המים נרקבה מתחת לאדמה". 

צילום: IngImage A.S.A.P

"ההיסטריה לא מובנת לי", הוסיף שמחון. "השכר של המגזר הציבורי דווקא עלה, אבל אף אחד לא מדבר על זה. ישנם דברים שעולים וישנם דברים שיורדים, למשל מוצרי ההלבשה".

יו״ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד התייחס הבוקר להעלאת המיסים שנכנסת לתוקף: ״מעמד הביניים הישראלי עומד להתפוצץ", מסר לפיד. "ממשלת נתניהו ממשיכה לדרוס את מעמד הביניים ומעמידה אותו במצב בלתי נסבל. במקום לקצץ בתקציבים לחרדים ולהתנחלויות בוחרת ממשלת נתניהו להכניס את ידה פעם אחר פעם לכיסו של מעמד הביניים".

"את הבור התקציבי, שנוצר על ידי ההתנהלות הבלתי אחראית של ממשלת נתניהו, צריך לכסות על ידי קיצוץ בתקציבי החרדים, התנחלויות ובממשלה המנופחת והבזבזנית של נתניהו", סיכם לפיד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן