חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גם בדולרים: צדיק בינו הצטרף למועדון המיליארדרים של פורבס

שווי: 1.05 מיליארד דולר
מקור: בנקאות, נפט
גיל: 69
אזרחות: ישראל
דירוג עולמי:  1332

צדיק בינו – בעל השליטה בבנק הבינלאומי – נכנס למועדון היוקרתי בעיקר בזכות השקעותיו בענף האנרגיה המקומי. בינו מחזיק ב-45% מחברת פז, ששוי השוק שלה נכון להיום עומד על 5.3 מיליארד שקל. 

בינו, יליד עירק בן ה-70, מנהל את עסקיו לרוב מחוץ לאור הזרקורים. איש העסקים כיהן כמנכ"ל הבנק הבינלאומי בין השנים 1978-1986 וכעבור למעלה מ-20 שנה הוא הפך לבעליו. ב-1999 נכנס לראשונה לענף האנרגיה כשרכש את חברת "פז נפט" יחד עם שותפו האוסטרלי ג'ק ליברמן, כאשר בינו קנה 60% מהחברה וליברמן 30%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

היקף העסקה הכולל היה 80 מיליון דולר, והקנה לחברה שווי שוק של 89 מיליון דולר. שנה מאוחר יותר מכרו בינו וליברמן לבנק לאומי 19% מהחברה תמורת 85 מיליון דולר, מה שהקפיץ את השווי של פז בחישוב שנתי ב-500%.

צדיק בינו | צילום: יח"צ

ב-2006 השלימה חברת פז את רכישת בתי הזיקוק באשדוד והייתה לחברת האנרגיה הראשונה בישראל שבבעלותה בתי זיקוק. כיום פז עוסקת בזיקוק, אחסון, ייבוא והפצת נפט. בנוסף למאות תחנות דלק המפוזרות בכל רחבי הארץ, בבעלותה של פז גם רשת חנויות הנוחות Yellow. 

כאמור, כיום מחזיק בינו ב-45% מחברת פז, בשווי של כ-670 מיליון דולר. בנוסף, יש בידיו 45.7% ממניות חברת האחזקות פיבי השוות 230 מיליון דולר ו-100 מיליון דולר נוספים שעשה ממכירת מניות ודיוידנדים שקיבל. כל אלה העניקו לו השנה את כרטיס הכניסה למועדון המיליארדרים (בדולרים).

חברת פז אישרה את הערכות השווי של פורבס הקשורות אליה, אך סירבה להגיב לשאר פעילויותיו של בינו. את תגובת פיבי החזקות לא ניתן היה להשיג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן