Forbes Israel Logo

גם דרגי לא הפריע: הבורסה ננעלה בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל גם היום בעליות שערים על רקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט לאחר פרסום נתוני מקרו מעודדים על כלכלת ארה"ב. אך המגמה החיובית התמתנה מעט לקראת סיום המסחר, בעקבות המגמה השלילית בה התנהל המסחר בבורסות אירופה בעקבות הודעתו של נגיד הבנק האירופאי המרכזי, מריו דרגי.

דרגי הודיע היום כי החליט שלא להחל במדיניות הרחבה כמותית במדינות האיחוד האירופאי – בניגוד מוחלט לציפיות המוקדמות בשווקים ולציפיות המשקיעים. דבריו של דרגי התקבלו בהפתעה גמורה, והביאו, כאמור, לירידות שערים ברחבי היבשת, בהובלת מדד הקאק 40 הצרפתי אשר נחלש בלמעלה מ-1%.


הבורסה בתל אביב. מושפעת יותר מהנעשה בעולם מאשר מהמערבולת הפוליטית בארץ

עוד ברקע למסחר ההיערכות לקראת הבחירות שיתקיימו ב-17 במרץ. הטלטלה הפוליטית וחוסר היציבות הנלווית משפיעות עד כה בעיקר על שער הדולר שהתחזק אתמול והגיע קרוב מאוד לסף ה-4 שקלים. היום הדולר נחלש מעט וירד 0.2%, ושערו היציג עומד על 3.985 ש"ח. מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה אמר הבוקר כי "יתכן שהחסם הפסיכולוגי של 4.00 יתחיל לתת את סימניו להאטה בנסיקת הדולר. מאידך עדיין לא ניתן לסמוך על בלימה אגרסיבית".

בבורסה בתל אביב, כאמור, ננעל היום המסחר בעליות שערים כשמדד ת"א 25 התחזק ב-0.4%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.4% גם הוא ומדד הבנקים התחזק ב-0.2%. מדד התקשורת התחזק ב-1.5%, מדד הנדל"ן דווקא נחלש ב-0.7% ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 1.4%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן