חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גם הבנקים על הכוונת: אנליסטים מאירופה דרשו את פירוט קשרי הבנקים בשטחים

גם המערכת הבנקאית הישראלית נמצאת על הכוונת בעקבות החרם שהטיל האיחוד האירופי על פעילות מעבר לקו הירוק: על סדר היום ניצבת כעת המשך ההשקעה במניות הבנקים על ידי קרנות ההשקעה האירופאיות.

ל"סופהשבוע" נודע שמשלחת של אנליסטים ביקרה לפני שבועות אחדים בישראל וקיימה ישיבה מיוחדת בהנהלת איגוד הבנקים. האנליסטים, המייצגים קרנות פנסיה והשקעה ממדינות סקנדינביה, דרשו את פירוט קשרי הבנקים בשטחים ואת מידת מעורבותם בעסקים שם. במהלך הישיבה התברר כי כל הבנקים פועלים במישרין (באמצעות סניפים) או בעקיפין (במימון הבנייה) בשטחים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

האנליסטים העבירו ללקוחותיהם באירופה את המידע הרלוונטי, ואלה פעלו, על פי ההערכות, לצמצום השקעותיהם.

צילום: רויטרס

בבנקים לא נותרו אדישים לסוגיית החרם הישיר של האיחוד האירופי בשטחים. שלשום פנו המחלוקת המשפטיות בבנקים למשרד החוץ בבקשה לקבל את פרטי ההחלטה, במטרה לבחון את השלכותיה לגביהם ולתכנן את צעדיהם להמשך.

הנחיית האיחוד, שאמורה הייתה להיכנס היום לתוקף, ולפיה ייאסר מימון מימון, שיתוף פעולה, מתן מלגות, מענקים ופרסים לגורמים שנמצאים בהתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, צפויה לפגוע כלכלית בגופים רבים הפעילים באזור. השבוע התייחס סגן שר החוץ זאב אלקין להשפעה על השקעות באזור: "אי אפשר לחייב את הקרנות להשקיע", אמר לגל"צ. לדבריו, הפגיעה בהשקעות תהווה "החמרה מסוימת, אבל יש גופים שהחלו בזה עוד לפני החלטת האיחוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן