Forbes Israel Logo
מייסד אמזון ג'ף בזוס ב-2019. צילום: shutterstock
מייסד אמזון ג'ף בזוס. פורש מהניהול היומיומי של החברה | צילום: shutterstock

סיפון באורך 127 מטר ומנחת מסוקים: הצצה למגה-יאכטה של ג'ף בזוס

מתכונן לפרישה? מייסד אמזון והאיש העשיר בעולם הזמין כלי שיט מפואר ויוקרתי במיוחד. הספינה תגיע לצד יאכטה נוספת ועליה מנחת מסוקים

מייסד אמזון והאיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, הזמין לעצמו מתנה מפנקת: יאכטה ענקית ומפוארת במיוחד שצפויה להיות אחת הסופר-יאכטות הטובות בעולם. בזוס הוסיף גם כלי שיטה דומה נוסף, בתוספת מנחת מסוקים.

בזוס גילה לאחרונה חיבה רבה לתחום השיט והחליט להזמין לעצמו את היאכטה היוקרתית, שאורכה 127 מטר, מחברת הספנות ההולנדית Oceanco, שתספק עבורו כאמור גם יאכטה הנוספת הכוללת את מנחת המסוקים. נציין כי בת זוגו החדשה של בזוס, לורן סנצ'ז, היא טייסת מסוקים מוסמכת.

הפרטים אודות הרכישה פורסמו לראשונה על ידי בראד סטון, והם מהווים חלק מפרק בספר Amazon Unbound, אותו הוא כותב בימים אלו. " זו תהיה אחת היאכטות המפוארות ביותר שקיימות", כתב סטון בספרו, ובזוס לא הגיב לפרסום.

סופר-יאכטה באורך 85 מטר עם מנחת מסוקים של חברת היאכטות ההולנדית Oceanco צילום: shutterstock
סופר-יאכטה באורך 85 מטר עם מנחת מסוקים של חברת היאכטות ההולנדית Oceanco. היאכטה שהזמין בזוס תגיע לאורך של 127 מטר. צילום: shutterstock

בעוד שסופר-יאכטות מסיביות הן לעתים קרובות אביזר חובה של מגה-עשירים, לבזוס, האדם העשיר בעולם עם הון בשווי 191 מיליארד דולר, אין וגם לא הייתה בעבר סירה משלו. תמונה ויראלית שהופצה בשנת 2019 טענה שבזוס היה הבעלים של יאכטה בשווי 400 מיליון דולר, המכונה "השועל המעופף", אך גורמים מקורבים לבזוס הכחישו כי היאכטה שייכת לו.

https://twitter.com/mymixtapez/status/1392352257061052416
מתכונן לפרישה מאמזון?

נראה כי העניין של בזוס לכלי שיט יוקרתיים הלך והתעצם בשנים האחרונות. לאורך כל תקופת הקיץ של שנת 2019 הוא ובת זוגו נצפו על סיפונה של יאכטה השייכת לאיל הבידור דייוויד גפן, כמו גם על יאכטה בבעלותה של מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג. מוקדם יותר השנה נצפה הזוג על סיפונה של יאכטה אחרת בקאבו סן לוקאס שבמקסיקו.

בפברואר האחרון הודיע בזוס כי הוא מתכנן לפרוש מתפקידו כמנכ"ל אמזון ברבעון השלישי של שנת 2021 ושאנדי ג'סי, כיום מנכ"ל AWS, ייכנס לנעליו. בזוס אמר אז כי בעוד שהוא מתכנן להישאר מעורב ביוזמות חשובות באמזון כיו"ר הדירקטוריון שלה, מטרתו היא להשקיע יותר זמן בפילנתרופיה – בדגש על "קרן כדור הארץ" המיועד למלחמה במשבר האקלים ו-"קרן היום הראשון". בזוס צפוי גם להשקיע זמן רב יותר גם בשתי חברות גדולות אחרות בבעלותו: עיתון הוושינגטון פוסט שרכש ב-2013 וחברת Blue Origin, שמפתחת טילי שיגור לחלל, ומתחרה בענקית של היריב אילון מאסק.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.