Forbes Israel Logo

גפני: "לפיד צריך ללמוד להיות עבד לפני שהוא משווה את עצמו למשה"

"יש בו מגלומניות. הוא צריך להתחיל לעבוד ולא להשוות את עצמו למשה רבנו, הוא צריך לדעת להיות עבד קודם", כך אמר הבוקר בראיון לגל"צ יו"ר ועדת הכספים לשעבר, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה).  

"אני לא הייתי שר אוצר, אבל הכספים שהביאה לי הממשלה – עברו תחת העין הבוחנת של הוועדה. לא אישרתי לקצץ למעמד הביניים, והפחתתי מסים", אמר גפני. "המשק היה בגרעון גם קודם. יש פתרונות שונים, הויכוח הוא ויכוח אמיתי האם אנחנו הולכים על אלה שיש להם".


גפני (מימין) עם שר האוצר היוצא שטייניץ. "לקצץ ממי שיש לו" | צילום: דוברות הכנסת

גפני הסביר את דבריו: "צריך לקצץ מאלה שיש להם, כלומר החברות. יש גם את האפשרויות של הרווחים הכלואים, חברות הענק משלמות הרבה פחות מסים מאיתנו. היועצים של לפיד אומרים לו שלהעלות את המע"מ או לקצץ בקצבאות אלה הדברים הכי פשוטים, כשאני הייתי בתפקיד לא נפגעו הקצבאות ולא עלה המע"מ על הירקות".

"הציבור החרדי עומד לנגד עיניו כל הזמן", המשיך גפני בציניות, "בתקשורת מגנים על לפיד כי הוא עומד לקצץ לישיבות. הוא פתאום הודיע בפייסבוק שהמצב מאוד קשה. איפה הוא היה חודשים ארוכים במערכת הבחירות? הוא לא דיבר על זה בכלל. הוא אומר שצריך לשלב את החרדים והערבים בשוק העבודה, אבל מה יהיה עד אז? כבר אמרתי לו שאני מתחייב לעמוד ולהתנצל אם אכן יתברר שהוא ידאג למעמד הביניים. אבל אם תהיה הפרת הבטחה – אז אנחנו נהיה כאן בשבילו", סיים גפני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.