Forbes Israel Logo

דוחות דלק: הרווח הנקי קפץ ללמעלה מחצי מיליארד שקל

קבוצת דלק בבעלות יצחק תשובה פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. על פי הדוח, הקבוצה רשמה בסוף חודש יוני רווח נקי של למעלה מחצי מיליארד שקל, זאת בהשוואה ל-40 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסותיה של דלק גדלו ברבעון השני ב-11% ל-9.6 מיליארד שקל. בדלק מציינים כי זהו הרבעון הראשון בו מופיעות הכנסות מפרוייקט תמר. הרווח התפעולי של החברה טיפס ב-233% ועמד בסוף יוני על 492 מיליון שקל.

עוד עולה מהדוח כי בשנה האחרונה, מאז אוגוסט 2012 מימשה דלק יותר ממחצית מאחזקותיה בדלק US תמורת כ-2.65 מיליארד שקל. דלק מכרה במחצית הראשונה של השנה מניות דלק US ב-1.6 מיליארד שקל, מתוכם כ-233 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. כעת, לאחר מכירה נוספת ברבעון השלישי, מחזיקה הקבוצהק כ-30.5% ממניות דלק US. 


תשובה | צילום: וויקיפדיה

בעקבות התוצאות הודיעה קבוצת דלק כי בכוונתה לחלק דיוידנד של 160 מיליון שקל לבעלי המניות. מנכ"ל דלק, אסי ברטפלד אמר עם פרסום הדוח: "התוצאות של הרבעון מלמדות פעם נוספת על האיתנות הפיננסית והמובילות של הקבוצה במשק הישראלי. זהו הרבעון הראשון בו אנו מכירים בהכנסות מפרויקט 'תמר'. זו נקודת ציון חשובה עבור המשק הישראלי ובהיסטוריה של הקבוצה אשר הצהירה כי תחום האנרגיה וחיפושי הגז הם לב ליבה של האסטרטגיה שלה".

עוד הוסיף ברטפלד: "בכוונתנו להמשיך ולפעול למימוש האסטרטגיה של הקבוצה ולשים את כובד המשקל על פעילות החיפושים וההפקה של נפט וגז בהיותם מנוע צמיחה מרכזי וחשוב בעל פוטנציאל משמעותי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.