Forbes Israel Logo

דוחות פרטנר וסלקום: הרווחים עלו, ההכנסות ירדו

נראה כי חברות הסלולר הוותיקות הצליחו להתאושש מעט מן הפגיעה הקשה שחוו בעקבות פתיחת ענף המובייל לתחרות – פרטנר וסלקום מציגות עליה של עשרות אחוזים ברווח ברבעון הראשון של השנה, זאת לצד ירידה בהכנסות משרותים סלולריים.

הרווח של פרטנר הסתכם ב-52 מיליון שקל – עליה של 68% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף צומצם החוב של החברה ב-773 מיליון שקל לכדי 2.8 מיליארד. ה-EBITDA המותאמת צמחה ב-6 מיליון שקל והסתכמה ב-274 מיליון שקל (עליה של 2%).

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל (ירידה של 4% לעומת הרבעון הראשון של 2013), מתוכן 876 מיליון משירותים. בסיס המנויים נותר ללא שינוי על כ-2.94 מיליון וההכנסה הממוצעת למנוי סלולר עמדה על 77 שקל. יחד עם זאת, חלה עליה של 1.2% בשיעור נטישת הלקוחות שעמד על 11.6%.

"למרות התחרות החריפה בשוק ושחיקת המחירים אשר השפיעו לרעה על ההכנסות משירותים, רשמנו ברבעון זה עליה ב-Adjusted EBIDTA בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת לראשונה מאז הרבעון הרביעי של 2010", ציין חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר. "השיפור הינו תוצאה של התאמת מבנה העלויות של החברה למציאות העסקית המאתגרת, כמו גם של פעילות החטיבה הקמעונאית אשר תרמה לגידול במכירות ציוד קצה".


חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר | צילום: סיון פרג'

עוד הוסיף רומנו כי "בעתיד הקרוב צפוי משרד התקשורת לקבל החלטה גם בנושא השוק הסיטונאי, לה תהא, ככל הנראה, השפעה מהותית על כוונתנו להרחיב את סל שירותינו ללקוחותינו ולציבור הרחב גם לתחום הטלוויזיה. אנחנו מצפים לקבל ברבעונים הקרובים את האישורים הרגולטורים הנדרשים להסכם שיתוף הרשתות עם Hot Mobile, הסכם שהשפעתו המלאה על התוצאות הפיננסיות שלנו תבוא לידי ביטוי במהלך שנת 2015."

גם בסלקום רשמו עליה משמעותית ברווח הנקי שהסתכם ב-114 מיליון שקל – כ-70% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, הכנסות החברה ירדו בכ-10% והסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל, מתוכן 927 מיליון משירותים. ה-EBITDA עלתה ב-8.3% והסתכמה ב-340 מיליון שקל.


ניר שטרן, מנכ"ל סלקום | צילום: סיון פרג'

מצבת המנויים בסלקום ירדה ב-3.7% ועמדה בסוף חודש מרץ על כ-3 מיליון. שיעור הנטישה עלה גם הוא ב-18% ועמד ברבעון החולף על 11.1%. בהתייחס לתוצאות אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום כי "החברה מציגה תוצאות עסקיות חזקות לרבעון הראשון של 2014. מהלכי ההתייעלות שהובלנו בקבוצה מאז המיזוג עם נטוויז'ן הביאו לחסכון בהוצאות של כ-820 מיליון ש"ח במונחים שנתיים". יחד עם זאת הוסיף שטרן כי "אנו צופים ששחיקת המחירים והתחרות הגבוהה יימשכו ברבעונים הבאים בעוד יכולת החברה להמשיך ולהתייעל כדי לפצות על הירידה בהכנסותיה תקטן."

דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון הראשון של 2014, לאור המשך התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על הכנסות החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.