Forbes Israel Logo

דוחות פרטנר: עליה של 20% ברווח, ירידה של 3% בהכנסות ב-2014

פרטנר מפרסמת היום דוח ראשון לאחר החודשים האחרונים בהם הגיעה התחרות בענף הסלולר לשיאים חדשים וטלטלה את חברות הסלולר הוותיקות. הסביבה התחרותית הגוברת נתנה את אותותיה ברבעון האחרון בו חלה ירידה של 48% ברווח שהסתכם ב-24 מיליון שקלים. ההכנסות הסתכמו בכ-1.2 מיליון שקלים – ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר רשמה ירידה של 12% ל-71 שקלים.

יחד עם זאת, נראה שדווקא בגזרת התחרות על הלקוחות, הצליחה החברה לבלום סחף מסיבי של מנויים אל החברות המתחרות שהציעו לאחרונה שורה של מבצעים שוברי שוק, על אף שבהחלט נפגעה מכך. במהלך השנה כולה נרשמה ירידה של כ-120 אלף מנויים (4%), מתוכם רק כאלף הם מנויי PostPaid. בסיס המנויים נכון לסוף 2014 עומד על 2.84 מיליון ופרטנר שמרה על נתח שוק דומה לזה בו החזיקה ב-2013 (28% לעומת 29%).

בהתבוננות על השנה כולה, התמונה חיובית הרבה יותר: הרווח הנקי גדל ב-20% והסתכם ב-162 מיליון שקלים וכלל ההכנסות עולו ב-3% והסתכמו ב-4.4 מיליון שקלים. ההכנסות מציוד רשמו את העלייה הגדולה ביותר (35%) והסתכמו ב-992 מיליון שקל ואילו בהוצאות התפעוליות כולל ציוד נרשמה ירידה של 4% והן הסתכמו ב-3.354 מיליון שקל. שיעור ה- EBITDA המותאם מהווה 25% מסך ההכנסות, בדומה לשנת 2013.

פרטנר גם הצליחה לצמצם במהלך השנה החולפת את חובה ב-388 מיליון שקל והוא עומד נכון לסוף 2014 על 2.6 מיליארד שקל. מאז יוני 2011 הצטמצם החוב ב-2.2 מיליארד שקל.
  
בהתייחס לתוצאות 2014, ציין חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר כי "שנת 2014 התאפיינה בעליית מדרגה נוספת ברמת התחרות בשוק התקשורת בישראל וכתוצאה מכך בשחיקה בהכנסות וברווחיות של החברה. יחד עם זאת, נשארנו נאמנים ליישום האסטרטגיה של החברה והמשכנו לקדם את אבני היסוד שבבסיסה: השקעה בטכנולוגיה וחדשנות ומיקוד בחוויית הלקוח".


חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר | צילום: סיוון פרג'

"אנו גאים להיות החברה הראשונה אשר השיקה רשת דור 4 בישראל ובפריסה הארצית הרחבה ביותר", הוסיף רומנו. "עם קבלת אישור משרד התקשורת להקמת רשת משותפת ושיתוף תדרים עם הוט מובייל, יוכלו לקוחותינו ליהנות ממלוא הפוטנציאל של שירותים מתקדמים המבוססים על טכנולוגית דור 4".

לסיכום ציין מר רומנו: "אני מאמין כי האסטרטגיה אותה אנו מיישמים בהצלחה מזה כשלוש וחצי שנים, היא הנכונה לשם בנייתה של פרטנר כקבוצת תקשורת כוללת המציעה סל שירותים ומוצרים מלא ואיכותי כך שתמשיך להיות קבוצת תקשורת מובילה בישראל."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.