Forbes Israel Logo

דיווח: פייסבוק ויתרה על התוכנית לרכוש את ווייז במיליארד דולר

האם העניין העולמי ב-Waze הישראלית דועך? שעות ספורות אחרי שמנכ"ל אפל טים קוק אמר באופן חד משמעי כי ענקית הטכנולוגיה לא הגישה הצעה למפתחת אפליקציית הניווט הישראלית, מדווח היום הבלוג AllThingsD כי גם עסקת המכירה לפייסבוק ירדה מהפרק.

על פי הדיווח בבלוג, אשר ציטט מקורות המקורבים לחברה, אחרי חודשים של מגעים, ויתרה פייסבוק על עסקת רכישת החברה הישראלית. לפי הדיווח, השיחות הגיעו למבוי סתום בשל חוסר הסכמה בין הצדדים בנוגע למעבר עובדי החברה מישראל למנלו פארק, שם נמצאים משרדיה של הרשת החברתית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: רויטרס

בתחילת החודש דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת אפליקציית הניווט תמורת סכום שינוע בין 800 מיליון דולר למיליארד דולר. על פי הדיווח, השיחות בין הצדדים החלו לפני כחצי שנה. 

המגעים עם פייסבוק הגיעו בהמשך לשורת דיווחים בחודשים האחרונים על מגעים בין מפתחת אפליקציות הניווט הישראלית לבין חברות ענק בהן אפל, ובאחרונה דווח כי גם גוגל במתעניינות. ההערכות היו כי לכל אחת מן החברות יש אינטרס להוסיף לארנסל הכלים שלה את וויז, אפל בשל כישלון מערכת המפות, גוגל, אשר מעוניינת להוסיף יכולות חברתיות למפות, ופייסבוק, אשר מחפשת להרחיב את השירותים שהיא מציעה ללקוחות, כדי שלא יעזבו את האפליקציה לרגע.

עם זאת, היעדר העניין מצד אפל, וכעת הביטול האפשרי של עסקה עם פייסבוק, עלול להשאיר את ווייז קירחת מכאן ומכאן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן