Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק של פורבס: החברה מיהוד שהפכה לשותפה של גוגל

הבטחה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט-אפ. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש. בפרויקט מיוחד, בוחר מגזין פורבס את החברות הישראליות שעומדות לפני הפריצה הגדולה שלהן.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


ג׳יני (Jinni), חברת הטכנולוגיה הישראלית שפיתחה מנוע חיפוש בשפה טבעית, מבטיחה למצוא סרטים ותוכניות טלוויזיה שיתאימו לטעם האישי שלכם. ג׳יני שואפת לעשות לחיפוש הסרטים ותוכניות הטלוויזיה את מה שגוגל עשתה למנועי החיפוש.

פשוט להגיד מה מתחשק לראות. מנוע החיפוש בשפה טבעית של ג'יני

על הבחירה: ג׳יני מסקרנת כי הכריזה מלחמה על האופן שבו אנשים וחברות תופסים לוחות שידורים. בזכות היכולת הלא טריוויאלית שלה לתרגם שפה טבעית לאלגוריתמים, היא הצליחה לתפוס את עינה של גוגל, שבחרה בה כבת ברית לגוגל TV. החברה הקטנה מיהוד מתגאה ברשימת לקוחות שכוללת שתיים מחברות הכבלים הגדולות בארצות הברית.

מה הם יודעים לעשות: יוסי גליק, מנכ״ל ג׳יני, מבטיח שבקרוב תוכלו לשבת על הכורסה ולהגיד לשלט שהיום בא לכם לראות קומדיה רומנטית שנונה עם סוף טוב, שלא בוימה על ידי וודי אלן. מיד יופיעו כמה אפשרויות בחירה, ועוד לפני שהפופקורן יהיה מוכן, הסרט יתחיל.

"אנחנו מאמינים שאין סיבה שכל האינטראקציה שלנו עם המכונות לא תעשה בשפה טבעית״, אומר גליק. "זה החזון שלנו. אנחנו משתפים פעולה עם חברות כמו LG וסמסונג שהכניסו מיקרופון לשלט שלהן בדיוק בשביל זה״.

– איך משפרת השפה הטבעית את ההתקשרות שלנו עם המחשבים?

"היא מאפשרת למכונה לדעת טוב יותר מה את בדיוק רוצה. היכולת לענות על שאילתה מסוג: ‘קומדיה רומנטית, לא וודי אלן וסוף טוב׳ נגזרת מסיווג סמנטי. אנחנו בעצם מייצרים גנטיקה לתכנים. לכל כותר יש 30־60 תכונות שמאפשרות לנו להתאים אותו טוב יותר לצופה".

ג'יני, צוות החברה | צילום: יח"צ

– השוק אוהב את זה?

"השוק בתאוצה מאז שסירי של אפל תפסה. עכשיו כולם רוצים. אנחנו מציעים למשתמשים להרכיב מדריך צפייה תפור למידותיהם, עם יכולת לשנות את הדרישה בכל פעם מחדש״.

מה מצבה: לפני כשנתיים נבחרה ג׳יני כשותפה לגוגל TV כדי ליצור במשותף את מנוע החיפוש לתכנים במיזם. בפועל, אין להם ממש מתחרים בשלב זה. "המתחרים שלנו מציעים מנועי המלצה״, מסביר גליק. "אנחנו מנוע גילוי, שמאפשר למצוא תוכן״.

היום הם מוכרים במודל ה־B2B לשחקנים מובילים בעולם הבידור. "שירותי VOD, כבלים, IPTV״, מספר גליק. "בין הלקוחות הניו יורק טיימס, חברת התקשורת בלגקום, סוויסקום TV, בסטביי קונקטד TV ושתי חברות כבלים אמריקאיות״.

מה בתוכניות: בשנה הקרובה תתקדם החברה בפיתוח המוצר הקולי ו״תוסיף עוד לקוחות גדולים לרשימה״, מבטיח גליק.

 


 

לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


שנת הקמה: 2007

תחום: מנוע סמנטי

הון: 7.5 מיליון דולר

משקיעים: קבוצת אנג׳לים, DFJ תל אביב, בלגקום, ו־LG אלקטרוניקס

מספר עובדים: 25

מנכ״ל: יוסי גליק

מנכ"ל Jinni , יוסי גליק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.