חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל: כמה שווה השר יואב גלנט?

ביתו הוא מבצרו: אם פעם ייערך פרויקט עיתונאי המנתח את אישיות האדם על פי ביתו, יואב גלנט בוודאות יופיע על שער הגיליון. ביתו של גלנט, שמחלוקת על שטחו הביאה לביטול מינויו לרמטכ"ל, נראה כמו מצודה – שביל גישה רחב, מרחק רב מהשכנים, צמחייה עבה וארבעה עמודים הניצבים בצורה סימטרית העוטפת את הבית במעין ריבוע. עשרות אלפי מילים נכתבו על הבית, סביר להניח שחלקן גרמו ליושבי הבית גם צער, כאב ותחושות תסכול. כמעט חמש שנים עברו מאז אותה פרשייה, והבית הוא אותו בית. גם גלנט – לטובה או לרעה – נשאר כפי שהיה: בטוח בעצמו, מעט יהיר ותמיד משוכנע בצדקת הדרך.

אולם גלנט מודל 2015 הוא כבר לא "כמעט הרמטכ"ל הבא". כעת הוא שר הבינוי בממשלת ישראל, אלוף במילואים שהוצב על ידי משה כחלון כמספר שתיים בסיעת "כולנו" על תקן הביטחוניסט.

לדירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל 2015

ממי שרוב חייו הוקדשו לביטחון המדינה ושבחר לאחר פסק זמן לא ארוך לשוב לשירות הציבורי, ציפינו לגלות שקיפות, דווקא בשל פרשיות העבר בנוגע לבית. אולם כמו רוב הפוליטיקאים המוזכרים בכתבה זו, גם גלנט בחר שלא לשתף פעולה ושלא להציג את הצהרת ההון שלו.


גלנט | צילום: דוברות משרד הבינוי 

אין ספק כי גלנט מסודר; הנכס שברשותו שווה מיליונים, הוא זכאי לפנסיה תקציבית בזכות שירות ארוך שנים בצה"ל וכשהיה אזרח פרטי כיהן כמנכ"ל חברת אנרגיה. הביוגרפיה שלו פתוחה בפני כל, לכן הבחירה להסתיר את הנתונים תמוהה.

גלנט מתגורר במושב עמיקם אשר במועצה האזורית אלונה, כחמישה קילומטרים מזכרון יעקב. על פי ההערכות, הבית המפורסם שלו מתפרס על שטח של חמישה דונם ושטח הווילה עצמה כ־400 מ"ר. שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין מעריכה ששווי הבית הוא בין 13 ל־15 מיליון שקל. אנשיו של גלנט, איתם שוחחנו, טוענים כי זוהי הערכה מוגזמת. מבדיקה שערכנו, בעמיקם נמכרו כמה נכסים בשנת 2014 כשהמחיר הממוצע למ"ר עמד על 17,300 שקל. במקרה כזה סביר להניח ששווי הבית של גלנט, בהתחשב גם בשטח הקרקע, הוא בין שבעה לעשרה מיליון שקל.

בנוסף, גלנט ורעייתו (סגן אלוף במילואים) זכאים שניהם לפנסיה בגין שירותם בצבא. גלנט שירת בצה"ל במשך כ־35 שנה. על פי ההערכות, גובה הפנסיה התקציבית העומדת לרשותו נע בין 4 ל־8 מיליון שקל. לצד הפנסיה של רעייתו ניתן להעריך כי הסכום קרוב יותר ל־10 מיליון שקל.

עם שחרורו מצה"ל כיהן גלנט במשך כשנתיים כמנכ"ל חברת נמקס אויל אנד גז, חברת חיפושי הנפט והגז של בני שטיינמץ. זוהי חברה פרטית, לכן גובה השכר של גלנט לא נחשף. לצורך השוואה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי כיהן כשנה וחצי כיו"ר חברת שמן, העוסקת בתחום זהה, תמורת משכורת של כ־3 מיליון שקל לכל התקופה (לא כולל אופציות). גלנט אמנם אינו רמטכ"ל לשעבר והוא כיהן כמנכ"ל ולא כיו"ר, אבל ברור כי לא עבד בהתנדבות.
——————————
בסביבתו של גלנט טוענים כי בניגוד לנתונים שהצגנו, שווי ההון שלו נמוך יותר.

הפרויקט המלא מתפרסם בגיליון יוני של מגזין פורבס

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן